#Logowanie Rejestracja
Zaprawki czyli pytanie jak dobrze je wykonać.
  • 0 głosów - średnia: 0


13-02-2014, 18:55 #1
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 323 Liczba wątków:76 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

14-02-2014, 21:09 #2
marekl
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:300 Liczba wątków:10 Dołączył:14.03.2013 Skąd:KNT Auto:300CE 91' Reputacja: 2
Wszystko zależy o jakich zaprawkach i blachach mowa..
chcesz zabezpieczyć łate na podłodze i ''przepędzlować'' obite ranty drzwi?

14-02-2014, 21:36 #3
korpa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 755 Liczba wątków:29 Dołączył:25.03.2013 Skąd:ZGL Auto:300TE 89r, m103 Reputacja: 16
U kolegi w E34 robiliśmy tak (moja idea - jego auto, więc nic nie miałem do stracenia Oczko). Robilismy "rdzawki" na krawędziach dolnych drzwi:

- czyszczenie do gołej blachy
- oczyszczenie estasolem
- na to brunox (musi trochę popracować - nie pamiętam ile czasu to trwa) on tworzy od razu coś w rodzaju podkładu. Tworzy się taka jakby żywiczna powłoka
- potem matowienie
- w sprayu dobrany kolor i heja po krawędziach

rok temu to było i nic nie powyłaziło... w miejscach widocznych bym raczej tak nie robił, bo nie wygląda to estetycznie. to była po prostu szybka zapraweczka na bawarce w mało widocznym miejscu Oczko

w dwóch miejscach były małe dziurki. Po zabezpieczeniu brunoxem walnąłem na to (po uprzednim solidnym zmatowieniu) CSM (włókno szklane) z żywicą Oczko można to ładnie wyprofilować i po wyschnięciu przetrzeć na kształt jak szpachel.

Małe zapraweczki na "ubytkach" lakieru to inna historia i będę to u siebie robił. Teoretycznie temat mam rozpracowany ale też chętnie poczytam doświadczonych..


Pozdro...

14-02-2014, 22:05 #4
marekl
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:300 Liczba wątków:10 Dołączył:14.03.2013 Skąd:KNT Auto:300CE 91' Reputacja: 2
Małe zapraweczki to gestą bazą i bezbarwnym z pędzelka ładnie zrobisz i nic niebedzie sie działo, wszystko zależy czy lakier jest odbity do gołej blachy i czy zaczeło już rdzewieć..

15-02-2014, 10:20 #5
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 323 Liczba wątków:76 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
podłoga idzie cała do roboty już się dziury w odpływach robią, Do tego progi. Z tego co widać to błotniki i drzwi ponad listwą. I miejsca w których się pokazuję to np bagażnik

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

15-02-2014, 10:22 #6
korpa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 755 Liczba wątków:29 Dołączył:25.03.2013 Skąd:ZGL Auto:300TE 89r, m103 Reputacja: 16
Truckerek.. to już nie są "zaprawki"... To już jest remont blacharski Oczko

15-02-2014, 10:24 #7
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 323 Liczba wątków:76 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
No ja raczej nie mówię o podłodze bo to temat prostszy bo go nie widać. Ja myślałem o błotnikach i drzwiach.

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

15-02-2014, 12:58 #8
GEORGE P.
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:356 Liczba wątków:19 Dołączył:20.04.2013 Skąd:ZSL Auto:E200D '94. Reputacja: 0
Widziałeś u mnie rzeźbiarstwo ludowe na błotnikach,
Wyczyściłem do gołej blachy, na to cortanin, żywica, mata, szpachla, podkład, baza, bezbarwny (co prawda w szpraju), od srodka żywica i konserwacja i co?

I wyłazi....a taki byłem z siebie dumny Jezyk2


Tyle dobrze, że wykorzystałem materiały, które miałem bo i tak by się zestarzały, kosztowało mnie to tylko 100'wkę za lakiery.

Latem jadę do lakiernika.
Faktem jest to, że błotniki od połowy kierunków w dół praktycznie nie istniały.
Może wrzucę do siebie do galerii.


Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-02-2014, 12:59 przez GEORGE P..

15-02-2014, 13:13 #9
korpa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 755 Liczba wątków:29 Dołączył:25.03.2013 Skąd:ZGL Auto:300TE 89r, m103 Reputacja: 16
Jeży P... spod szkła Ci wyłaziło po uprzednim zastosowaniu cotanin? rozumiem, że cortanin to coś jak brunox? Dziwna sprawa

15-02-2014, 13:23 #10
arek
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:333 Liczba wątków:22 Dołączył:16.08.2013 Skąd:EL Auto:300D TURBO 87' Reputacja: 1
Ja miałem purchle na nadkolach w miejscach gdzie były mocowane cyrkle, powierzchnie oskrobałem z luźnej rdzy i pomalowałem brunoxem na rdze.
Z braku czasu po miesiącu dopiero zeszlifowałem wszystko do zdrowego metalu kątówka ze szczotką drucianą. Na goły metal dałem podkład reaktywny nobilesa z pędzla i na drugi dzień po zmatowaniu prysnąłem sprayem motip. Robiłem to na jesieni i puki co ruda nie wylazła.

Czy zrobiłem dobrze czy źle czas pokaże, przynajmniej jest to zabezpieczone na jakiś czas.

Motors Running Now You’re Gonna Learn
Waitin On The Line Make Your Tires Burn
Fast Faster Faster Faster Speeding Always Kills
Nothing Else Takes Us To Get These Thrills








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości