Wymiania oleju i zagadka?
- 1
- 2
12-06-2016, 11:27
#3
12-06-2016, 12:29
#4
Sprawdziłeś czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego nie masz tłustych plam na powierzchni?
12-06-2016, 12:50
#5
(12-06-2016, 12:29)shtyvny napisał(a): Sprawdziłeś czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego nie masz tłustych plam na powierzchni?coś tam widzę, ale nie nazwałbym tego plamami od oleju, bo bardziej przypominają kamień z wody (np taki jak z czajnika) możliwe, że poprzednik wlewał wodę i się tam ostał
12-06-2016, 16:32
#6
To co opisujesz (spadek ciśnienia po przegonieniu) jest normalne bo mineralne oleje tej klasy mocno tracą swoje właściwości w wysokich temperaturach (aczkolwiek uważam że nie na tyle aby zaszkodzić temu silnikowi w czasie "zwykłej" szybkiej jazdy). Czy od razu po wlaniu 6.5 litra oleju sprawdziłeś stan? Moim zdaniem na chwilę obecną nazbyt panikujesz
jeździj normalnie i kontroluj stan a wyjdzie w praniu czy ucieka. Szary dym z diesla o ile nie jest gęsty można uznać na normę.
Gminna wieść niesie że przegonienie po trasie raz na jakiś czas jest dobroczynne dla układu zasilania i smarowania silnika

Gminna wieść niesie że przegonienie po trasie raz na jakiś czas jest dobroczynne dla układu zasilania i smarowania silnika

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.
12-06-2016, 16:42
#7
Nie sprawdzałem stanu oleju po wymianie, przejechałem się w krótką trasę, i odstawiłem do garażu na noc. Ten spadek cały czas się teraz utrzymuje, a wcześniej ciśnienie było cały czas po rozgrzaniu w granicach 2.. i martwi mnie, że nagle tak spadło, no i na dodatek niewiedza gdzie ten olej się podział..
![[Obrazek: image.jpg]](http://s33.postimg.org/i49en1ya3/image.jpg)
A tutaj filmik, jak wyglądają spaliny z rury na rozgrzanym silniku i po dodaniu gazu (w sumie to nic nie widać).
https://www.youtube.com/watch?v=ZIjNxbcfIZY&feature=youtu.be
Tak czy siak nie mogę tego tak zostawić, jakiś fachowiec ze Szczecina i okolic, ktoś kogoś poleca?
![[Obrazek: image.jpg]](http://s33.postimg.org/i49en1ya3/image.jpg)
A tutaj filmik, jak wyglądają spaliny z rury na rozgrzanym silniku i po dodaniu gazu (w sumie to nic nie widać).
https://www.youtube.com/watch?v=ZIjNxbcfIZY&feature=youtu.be
Tak czy siak nie mogę tego tak zostawić, jakiś fachowiec ze Szczecina i okolic, ktoś kogoś poleca?
12-06-2016, 17:14
#9
Dałeś w p...dę, przegoniło nagary, kanały olejowe się oczyściły - rozszerzyły, ciśnienie nieznacznie spadło. Jak będzie poniżej 1 a nawet poniżej 0.5 to jest powód do zmartwienia. A teraz jeździć i nie siać zamętu 
A oleju nie sprawdziłeś od razu po zalaniu tylko w ciemno wlałeś 6.5l?

A oleju nie sprawdziłeś od razu po zalaniu tylko w ciemno wlałeś 6.5l?
Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.
12-06-2016, 17:14
#10
Okej, więc jeżeli chodzi o olej dam sobie spokój na jakiś czas, ale i tak będę to monitorował. Natomiast, to pulsowanie hamulca? I ''stukot'' z silnika? Ktoś potrafi polecić jakiegoś magika, który zajrzy i będzie się orientnował co może być tego przyczyną?
- 1
- 2
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości