#Logowanie Rejestracja
Wymiania oleju i zagadka?
  • 0 głosów - średnia: 0


12-06-2016, 11:09 #1
Damian1989
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:16 Liczba wątków:3 Dołączył:14.10.2015 Skąd:ZS Auto:W124 250D 91 r. Reputacja: 0

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

12-06-2016, 11:21 #2
shtyvny
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:1 111 Liczba wątków:19 Dołączył:01.10.2013 Skąd:DW Auto:190E '92 Reputacja: 1
Jaki masz kolor spalin?

12-06-2016, 11:27 #3
Damian1989
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:16 Liczba wątków:3 Dołączył:14.10.2015 Skąd:ZS Auto:W124 250D 91 r. Reputacja: 0
(12-06-2016, 11:21)shtyvny napisał(a):  Jaki masz kolor spalin?
Sprawdziłem dosłownie przed chwilą (na zimnym) to z rury wydechowej nie widać żeby jakikolwiek dym się wydobywał (po przyłożeniu ręki czuć, że z niego bucha), natomiast po krótkiej chwili widać w garażu szary dym. Więc kolor jest szary.

12-06-2016, 12:29 #4
shtyvny
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:1 111 Liczba wątków:19 Dołączył:01.10.2013 Skąd:DW Auto:190E '92 Reputacja: 1
Sprawdziłeś czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego nie masz tłustych plam na powierzchni?

12-06-2016, 12:50 #5
Damian1989
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:16 Liczba wątków:3 Dołączył:14.10.2015 Skąd:ZS Auto:W124 250D 91 r. Reputacja: 0
(12-06-2016, 12:29)shtyvny napisał(a):  Sprawdziłeś czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego nie masz tłustych plam na powierzchni?
coś tam widzę, ale nie nazwałbym tego plamami od oleju, bo bardziej przypominają kamień z wody (np taki jak z czajnika) możliwe, że poprzednik wlewał wodę i się tam ostał

12-06-2016, 16:32 #6
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 230 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
To co opisujesz (spadek ciśnienia po przegonieniu) jest normalne bo mineralne oleje tej klasy mocno tracą swoje właściwości w wysokich temperaturach (aczkolwiek uważam że nie na tyle aby zaszkodzić temu silnikowi w czasie "zwykłej" szybkiej jazdy). Czy od razu po wlaniu 6.5 litra oleju sprawdziłeś stan? Moim zdaniem na chwilę obecną nazbyt panikujesz Oczko jeździj normalnie i kontroluj stan a wyjdzie w praniu czy ucieka. Szary dym z diesla o ile nie jest gęsty można uznać na normę.

Gminna wieść niesie że przegonienie po trasie raz na jakiś czas jest dobroczynne dla układu zasilania i smarowania silnika Usmiech

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.
Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2016, 16:32 przez Biały.

12-06-2016, 16:42 #7
Damian1989
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:16 Liczba wątków:3 Dołączył:14.10.2015 Skąd:ZS Auto:W124 250D 91 r. Reputacja: 0
Nie sprawdzałem stanu oleju po wymianie, przejechałem się w krótką trasę, i odstawiłem do garażu na noc. Ten spadek cały czas się teraz utrzymuje, a wcześniej ciśnienie było cały czas po rozgrzaniu w granicach 2.. i martwi mnie, że nagle tak spadło, no i na dodatek niewiedza gdzie ten olej się podział..

[Obrazek: image.jpg]

A tutaj filmik, jak wyglądają spaliny z rury na rozgrzanym silniku i po dodaniu gazu (w sumie to nic nie widać).
https://www.youtube.com/watch?v=ZIjNxbcfIZY&feature=youtu.be

Tak czy siak nie mogę tego tak zostawić, jakiś fachowiec ze Szczecina i okolic, ktoś kogoś poleca?
Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2016, 16:51 przez Damian1989.

12-06-2016, 16:55 #8
darul
Administrator
Status: Offline Liczba postów:5 814 Liczba wątków:315 Dołączył:04.03.2013 Skąd:ZKL Auto:C124 i S210 Reputacja: 19
Wszystko jest OK, nie panikuj.

12-06-2016, 17:14 #9
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 230 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Dałeś w p...dę, przegoniło nagary, kanały olejowe się oczyściły - rozszerzyły, ciśnienie nieznacznie spadło. Jak będzie poniżej 1 a nawet poniżej 0.5 to jest powód do zmartwienia. A teraz jeździć i nie siać zamętu Oczko

A oleju nie sprawdziłeś od razu po zalaniu tylko w ciemno wlałeś 6.5l?

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.
Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2016, 17:15 przez Biały.

12-06-2016, 17:14 #10
Damian1989
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:16 Liczba wątków:3 Dołączył:14.10.2015 Skąd:ZS Auto:W124 250D 91 r. Reputacja: 0
Okej, więc jeżeli chodzi o olej dam sobie spokój na jakiś czas, ale i tak będę to monitorował. Natomiast, to pulsowanie hamulca? I ''stukot'' z silnika? Ktoś potrafi polecić jakiegoś magika, który zajrzy i będzie się orientnował co może być tego przyczyną?








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości