#Logowanie Rejestracja
Wymiana odważnika wały korbowego m103
  • 0 głosów - średnia: 0


04-05-2018, 20:56 #1
SebastianW124CE
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:3 Liczba wątków:1 Dołączył:04.05.2018 Skąd:GD Auto:300CE 89’ Reputacja: 0

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

05-05-2018, 17:54 #2
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 377 Liczba wątków:76 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
Chodzi o koło pasowe wału ?

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

05-05-2018, 19:24 #3
SebastianW124CE
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:3 Liczba wątków:1 Dołączył:04.05.2018 Skąd:GD Auto:300CE 89’ Reputacja: 0
(05-05-2018, 17:54)Truskawek napisał(a):  Chodzi o koło pasowe wału ?
Chodzi o odważnik wału korbowego znajdujący się za kołem pasowym. Zdjęcia poniżej element stalowy odkleił się od tej gumy a powinny występować razem w naturze.

[Obrazek: 31913913_2083103398635715_7066429814307028992_n.jpg]


[Obrazek: 31902030_2083103451969043_988742570081255424_n.jpg]

25-05-2018, 10:47 #4
AiM
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:171 Liczba wątków:3 Dołączył:05.08.2017 Skąd:SZ Auto:W124 230E '86 Reputacja: 1
Są blokady w kształcie grzebienia, które zakładamy w miejscu rozrusznika na wieniec zębaty. Nie zawsze to jednak pomaga.
Najlepszym i niezawodnym sposobem by unieruchomić wał jest włożenie np obucha młotka między wykorbienie na wale, a blok, tak by się zaparł.
Potem dobra nasadka, długa rurka i heya.... Żadna śruba się nie oprze.
Niestety wadą tego rozwiązania jest konieczność demontażu miski (więc i wymiana uszczelki), a to wiąże się z ...koniecznością podniesienia silnika.
Inaczej nie wyjmiesz, bo belka przeszkadza, a jest z tym zabawy niemało.

Potem trzeba koło pasowe dobrze dokręcić, najlepiej kluczem dynamometrycznym, bo za słabo dokręcone zetnie klin na wale.
Dla bezpieczeństwa dał bym jeszcze klej na gwint, ale jak kto woli  Krzywy

[Obrazek: lifes.jpg]
Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2018, 10:50 przez AiM.

07-06-2018, 11:06 #5
Czaro
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:212 Liczba wątków:2 Dołączył:13.03.2013 Skąd:GST Auto:S124 E220 Reputacja: 8
Rozwulkanizowało się koło.
Jak automat to w obudowie koła zamachowego na dole od strony silnika jest taka spora zaślepka plastikowa (lub już wypadła). Tam blokuję jakąś łyżką, czy małym łomem. W manualu wykręcam czujnik obrotów i blokuje na wieńcu koła zamachowego odpowiednio przyszlifowaną łyżką.








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości