Wymiana odważnika wały korbowego m103
05-05-2018, 17:54
#2
Chodzi o koło pasowe wału ?
- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania
Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"
05-05-2018, 19:24
#3
25-05-2018, 10:47
#4
Są blokady w kształcie grzebienia, które zakładamy w miejscu rozrusznika na wieniec zębaty. Nie zawsze to jednak pomaga.
Najlepszym i niezawodnym sposobem by unieruchomić wał jest włożenie np obucha młotka między wykorbienie na wale, a blok, tak by się zaparł.
Potem dobra nasadka, długa rurka i heya.... Żadna śruba się nie oprze.
Niestety wadą tego rozwiązania jest konieczność demontażu miski (więc i wymiana uszczelki), a to wiąże się z ...koniecznością podniesienia silnika.
Inaczej nie wyjmiesz, bo belka przeszkadza, a jest z tym zabawy niemało.
Potem trzeba koło pasowe dobrze dokręcić, najlepiej kluczem dynamometrycznym, bo za słabo dokręcone zetnie klin na wale.
Dla bezpieczeństwa dał bym jeszcze klej na gwint, ale jak kto woli
Najlepszym i niezawodnym sposobem by unieruchomić wał jest włożenie np obucha młotka między wykorbienie na wale, a blok, tak by się zaparł.
Potem dobra nasadka, długa rurka i heya.... Żadna śruba się nie oprze.
Niestety wadą tego rozwiązania jest konieczność demontażu miski (więc i wymiana uszczelki), a to wiąże się z ...koniecznością podniesienia silnika.
Inaczej nie wyjmiesz, bo belka przeszkadza, a jest z tym zabawy niemało.
Potem trzeba koło pasowe dobrze dokręcić, najlepiej kluczem dynamometrycznym, bo za słabo dokręcone zetnie klin na wale.
Dla bezpieczeństwa dał bym jeszcze klej na gwint, ale jak kto woli

![[Obrazek: lifes.jpg]](https://s17.postimg.cc/qswd99uz3/lifes.jpg)
07-06-2018, 11:06
#5
Rozwulkanizowało się koło.
Jak automat to w obudowie koła zamachowego na dole od strony silnika jest taka spora zaślepka plastikowa (lub już wypadła). Tam blokuję jakąś łyżką, czy małym łomem. W manualu wykręcam czujnik obrotów i blokuje na wieńcu koła zamachowego odpowiednio przyszlifowaną łyżką.
Jak automat to w obudowie koła zamachowego na dole od strony silnika jest taka spora zaślepka plastikowa (lub już wypadła). Tam blokuję jakąś łyżką, czy małym łomem. W manualu wykręcam czujnik obrotów i blokuje na wieńcu koła zamachowego odpowiednio przyszlifowaną łyżką.
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości