#Logowanie Rejestracja
wtrysk mechaniczny zmieniony na elektroniczny
  • 0 głosów - średnia: 0


03-02-2019, 22:38 #1
szymin
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:5 Liczba wątków:1 Dołączył:03.02.2019 Skąd:wra Auto:sedan 2.3 230E 90' Reputacja: 0

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

06-02-2019, 20:08 #2
opu
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:11 Liczba wątków:1 Dołączył:07.11.2018 Skąd:ZS Auto:w124 seda 90' Reputacja: 0
Benzyna Diesel ? jaka pompa zamieniona na jaką ? rzędowa sekcyjna mechaniczna na elektroniczną ?

06-02-2019, 20:56 #3
szymin
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:5 Liczba wątków:1 Dołączył:03.02.2019 Skąd:wra Auto:sedan 2.3 230E 90' Reputacja: 0
(06-02-2019, 20:08)opu napisał(a):  Benzyna Diesel ? jaka pompa zamieniona na jaką ? rzędowa sekcyjna mechaniczna na elektroniczną ?

Benzyna, nie znam się zbyt dużo na tym, z tego co wiem to wtrysk mechaniczny jest odpięty, a podłączony wtrysk elektroniczny, a później założona sekwencja.

06-02-2019, 21:25 #4
opu
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:11 Liczba wątków:1 Dołączył:07.11.2018 Skąd:ZS Auto:w124 seda 90' Reputacja: 0
auto nawet na słabej dawce by się odezwało a po dodanie gazu by pozwoliło na odpalenie niezależnie czy to diesel czy benzyna. Do odpalenia silnika są potrzebne 4 rzeczy które musisz sprawdzić. 1 czy masz iskre na świecy( są dostępne łatwe testery na aleggro za kilka zł) lub wyciągasz przewód WN podłączasz inną swiece opierasz o obudowe i ktoś kreci silnikiem)
2. czy dochodzi paliwo (kolejno Czy pompa paliwa podaje paliwo do listwy wtryskowej a później czy wtryski tryskają paliwem)
3. czy nic nie blokuje przepływu powietrza ( zapchany dolot brudny filtr powietrza)
4. czy jest zachowany odpowiedni czas zapłonu! odsyłam do filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=PNhuDCVIydw

06-02-2019, 21:40 #5
szymin
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:5 Liczba wątków:1 Dołączył:03.02.2019 Skąd:wra Auto:sedan 2.3 230E 90' Reputacja: 0
[Obrazek: MBpng_qwwswsp.png]

Jak przy 80 i 100 stopniach zwiększam dawkę to odpala normalnie
Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-02-2019, 21:48 przez szymin.

07-02-2019, 06:47 #6
opu
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:11 Liczba wątków:1 Dołączył:07.11.2018 Skąd:ZS Auto:w124 seda 90' Reputacja: 0
Temperatura zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu. nie wiem jakie modyfikacje przeszedł twój silnik ale standardowo są dwa czujniki temp. jeden odpowiada za to co widzimy w kabinie drugi jest albo połączony z pompą paliwa i steruje otwarciem zaworu podciśnieniowego albo jest to rezystor, zmiana temp zienia rezystancję obwodu. Odszukaj i sprawdź jaką ma rezystancje czy się zmienia w zależności od temp. Sprawdź połączenie z masą i ze sterownikiem.

07-02-2019, 11:43 #7
CICHY525
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:879 Liczba wątków:21 Dołączył:29.06.2015 Skąd:WSE Auto:230E 88' Reputacja: 3
Kolego doradzasz, ale nawet nie wiesz o co tu chodzi.
Chodzi o to że w silniku benzynowym jakim jest 2,3 został wywalony mechaniczny wtrysk KE-Jetronic i w to miejsce został włożony popularny na portalu FB wtrysk elektroniczny. Jest to sterowane oddzielnym modułem(komputerem) który dokłada się do oryginalnego kompa. Po opiniach wielu ludzi silniki dokonały żywota krótko po zmianie na ten rodzaj wtrysku.
Co do samego problemu to nie wypowiem się bo się nie znam na tego typu modyfikacjach.

[Obrazek: 5DVxUZKl.jpg]
Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2019, 11:47 przez CICHY525.

07-02-2019, 17:52 #8
opu
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:11 Liczba wątków:1 Dołączył:07.11.2018 Skąd:ZS Auto:w124 seda 90' Reputacja: 0
wszystkie systemy działają na tej same zasadzie tylko forma komunikacji z czujnikami jest inna. Jeśli problem jest z czujnikiem to go odnajdź i sprawdź jego funkcjonowanie niezależnie czy to mechaniczny czy elektroniczny czujnik. Jeśli czujnik jest dobry to zostaje sprawdzić okablowanie do samego modułu.

07-02-2019, 21:36 #9
szymin
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:5 Liczba wątków:1 Dołączył:03.02.2019 Skąd:wra Auto:sedan 2.3 230E 90' Reputacja: 0
(07-02-2019, 11:43)CICHY525 napisał(a):  Po opiniach wielu ludzi silniki dokonały żywota krótko po zmianie na ten rodzaj wtrysku.
CICHY możesz linka podesłać na forum/fcb gdzie ludzie wypowiadają się negatywnie po wymianie na EFI?

08-02-2019, 17:52 #10
darul
Administrator
Status: Offline Liczba postów:5 983 Liczba wątków:321 Dołączył:04.03.2013 Skąd:ZKL Auto:E i A Reputacja: 22
Zapewne na FB.








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości