#Logowanie Rejestracja
WEBASTO DBW 46 - problem z montażem
  • 0 głosów - średnia: 0


slawquu Pokaż post
22-10-2014, 10:10 #1
slawquu
 

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

22-10-2014, 16:00 #2
roxa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:645 Liczba wątków:27 Dołączył:07.03.2013 Skąd:PK Auto:250TD 92' Reputacja: 11
Z auta z jakiego roku to "ogrzewanko"? Pompka powinna być inna, tzn. zintegrowana z duoventil (elektrozaworami ogrzewania). Gdybt to była benzyna, pompka jest podwieszona pod podłużnicą. Ten elektrozawór (monoventil) jest wpięty w tzw. krótki obieg, tzn. omija nagrzewnice w kabinie.
Są na to schematy i rysunki.

[Obrazek: dsc01670o.jpg]
dr. roxa

22-10-2014, 19:20 #3
RamzesPS
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:989 Liczba wątków:31 Dołączył:25.06.2013 Skąd:ZS Auto:E200 Coupe 93' Reputacja: 8
Wywal ten elektrozawór, który masz przy ogrzewaniu. Bo niby po co on? Najważniejsze jest to aby wyjście z ogrzewania było podpięte w stronę nagrzewnicy.

Oryginalną pompkę wody, która jest w aucie zostaw...w niczym nie będzie ona przeszkadzała.

Btw. dostałeś moją PW z 20.10 ?

slawquu Pokaż post
23-10-2014, 07:23 #4
slawquu
 
To jeśli dobrze zrozumiałem, to ta pompka która jest oryginalnie w aucie bez webasta musi być tylko jest wtedy zintegrowana razem z elektrozaworami przed akumulatorem.... Masz może jakiś rysunek poglądowy takiej pompki zintegrowanej z zaworami??

23-10-2014, 10:02 #5
roxa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:645 Liczba wątków:27 Dołączył:07.03.2013 Skąd:PK Auto:250TD 92' Reputacja: 11
Tu masz przykładowy obrazek.
http://allegro.pl/elektrozawor-nagrzewni...02474.html

Wtedy nie masz pompki przyspieszającej na podłużnicy, tylko jest przy duoventil.

[Obrazek: dsc01670o.jpg]
dr. roxa
Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2014, 10:03 przez roxa.

slawquu Pokaż post
23-10-2014, 10:16 #6
slawquu
 
Cały czas żyłem w przekonaniu że duoventil występuje dopiero od 93 roku... bynajmniej nie spotkałem się w żadnym z aut do tego rocznika.

23-10-2014, 11:21 #7
roxa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:645 Liczba wątków:27 Dołączył:07.03.2013 Skąd:PK Auto:250TD 92' Reputacja: 11
Dlatego też uznałem za głupkowate pytanie zadane przez właśnie ciebie, osobę, która co by nie powiedzieć handluje gratami do 124.
Żeby nie było, że ciebie nie lubie, podałem przykład. Po to jest to forum. Pytasz i masz odpowiedź. I wcale nie musisz pisać do benzworld, tutaj ludzie dużo wiedzą, nawet więcej, tylko czasami nie chce im się pisać.

[Obrazek: dsc01670o.jpg]
dr. roxa

slawquu Pokaż post
23-10-2014, 13:11 #8
slawquu
 
Widzisz...teraz już wiem, myślałem już o tym wcześniej, ale po prostu chciałem zrobić montaż jak najbardziej zbliżony do oryginału. Bo piec i cala instalacja jest z lat 89-90, a auto do którego będzie montowane jest z 90 roku. A zmyliło mnie to bo ta pompka owszem seryjnie występowała dopiero od 93 roku.

slawquu Pokaż post
17-11-2014, 12:48 #9
slawquu
 
Troszkę odpowiem sobie na pytania które sam zadałem i nawiążę się do wypowiedzi Roxy...

otóż organoleptycznie sprawdzałem montaż w124 sedan 250D z 88 roku, auto ma webasto, jest wpis w VIN

-oryginalna pompka obiegu cieczy, ta z podłużnicy jest wyeliminowana. Jej funkcję przejmuje pompka przy piecu.
-zawory ogrzewania są nie ruszane
-przewody od wyjścia z głowicy i do zasilania nagrzewnicy są puszczone po ścianie grodziowej
- sterownik jest za akumulatorem
- przekaźniki są przykręcone do blachy pod dywanikiem pasażera.

Wnioski duoventil występuje w aucie po 93 roku tzw "E klasa"
Do tego rocznika dalej jest monoventil, a oryginalna pompka obiegowa jest wyeliminowana. Zdjęć nie zamieszczam.

17-11-2014, 14:48 #10
roxa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:645 Liczba wątków:27 Dołączył:07.03.2013 Skąd:PK Auto:250TD 92' Reputacja: 11
Slaw, trochę pomieszałeś. Duoventil jest zawsze, tylko pompka przyspieszająca zmieniła miejsce z podłużnicy na zintegrowany z duoventil. Od początku w124 do roku
(chyba 88) nie posiadały takowej pompki. Od (chyba 88 lub 89) zaczęto ją montować na podłużnicy, a od 93 z duoventil. W pierwszym poście nie napisałeś rocznika auta, mimo, że później pytałem o to. W tym stanie rzeczy, czyli auto i webasto z roku 88, jest tak jak napisałeś, ale weź poprawkę, że pompka z Webasto, działa tylko gdy webasto chodzi. Wniosek jest taki, że powinieneś zmienić nr VIN swojego auta na 88, przy założeniu, że dążysz do zachowania oryginału. Tylko pytanie... oryginał Webasto, czy oryginał auto? Osobiście poszedłbym w kierunku, który zaproponowałem, ale to Twoje auto.

[Obrazek: dsc01670o.jpg]
dr. roxa








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości