#Logowanie Rejestracja
Uszczelka głowicy OM601, OM602, OM603
  • 0 głosów - średnia: 0


piotrek.m5 Pokaż post
16-01-2014, 12:38 #1
piotrek.m5
 

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

16-01-2014, 18:58 #2
arek
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:333 Liczba wątków:22 Dołączył:16.08.2013 Skąd:EL Auto:300D TURBO 87' Reputacja: 1
śruby wymień na nowe

przy odkręcaniu głowicy i przy dokręcaniu musisz zachować kolejność śrub
odkręcasz w kolejności odwrotnej do kolejności dokręcania

głowica koniecznie do planowania i przy okazji dotrzeć zawory i wymienić uszczelniacze, trzeba też sprawdzić luz na prowadnicach zaworów

uszczelki pod głowice niczym nie smarujesz, ma być wszystko czyste i odtłuszczone

Motors Running Now You’re Gonna Learn
Waitin On The Line Make Your Tires Burn
Fast Faster Faster Faster Speeding Always Kills
Nothing Else Takes Us To Get These Thrills
Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2014, 18:59 przez arek.

16-01-2014, 21:26 #3
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 323 Liczba wątków:76 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
To się nazywa remont głowicy. Sprawdza wszystko nawet czy głowica jest prosta. Warto by oddać w sumie wtryskiwacze do sprawdzenia i ew regulacji otwarcia. A tak to jak pisałem Ci wcześniej. Czyli najważniejsze to wyjecie dwóch kołków montujących plastikowa prowadnice łańcucha na odcinku pompa wtryskowa wałek rozrządu. Inaczej nie wyjmiesz głowicy bez rozpinania łańcucha.

I jak pisał arek kolejność ale i momenty i czas. Ja dawałem więcej czasu na "ułożenie" się uszczelki niż podaje producent i wszystko śmiga. Dokręcanie na sztywno musi odbywać się ze sztywnego klucza ( nie jakieś grzechotki czy inne cuda) bez szarpania ruchem w miarę stałym ruchem i w moim wypadku miałem wrażenie ze można by jeszcze dokręcić nie sugeruj się tym bo może być nie ciekawie. Ja zrobiłem jak fabryka przykazała Oczko

Tak myślę czy może turbo sprawdź w jakim jest stanie.

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"
Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2014, 21:30 przez Truskawek.

piotrek.m5 Pokaż post
16-01-2014, 21:57 #4
piotrek.m5
 
Przypominam koledzy, że nie robie remontu silnika tylko wymieniam uszczelkę pod głowicą Oczko Kolejność dokręcania, momenty, czasy kąty są mi znane Oczko

arek, po co mam wymieniać śruby? Wole oryginalne śruby które mają dobrą długość niż zamienniki niewiadomej jakości. Jeżeli bedą miały przekroczone dopuszczalne wyciągnięcie lub będzie ono bliskie granicy to oczywiscie wymienie

16-01-2014, 22:07 #5
Czaro
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:213 Liczba wątków:2 Dołączył:13.03.2013 Skąd:GST Auto:W124 300D Reputacja: 8
Ja kiedyś nie wymieniłem o-ringa na króćcu tego z tyłu od strony kolektora ssącego (przez niego płynie płyn do nagrzewnic). Ciekło, a jak wszystko złożone ciężko go wymienić.
Teraz zawsze przy sciąganiu głowicy w dieslach oring idzie nowy.
W głowicę jest wkręcona aluminiowa redukcja, a w nią wciska się króciec właśnie z tym oringiem.

Co jeszcze...
Ważna jest czystość, płaszczyzna bloku musi się świecić, i nic nie może wpaść w kanały wodne i odpływy olejowe. Przed złożeniem przedmuchuje gniazda śrub powietrzem i odtłuszczam płaszczyzny głowicy i bloku.
Ja na gwinty śrub i ich łby zawsze daje kapkę oleju.
Jeszcze się nie spotkałem, aby śruby były wyciągnięte, zawsze sprawdzam.
Przy składaniu pamiętaj, że są trzy długości śrub.
Składając pod szklanki, na szklanki, pod i na wałek leje świeżego oleju.
Szklanki włożone w głowicę muszą się obracać.
Olej lepiej zmienić krótko po wymianie uszczelki (np. po 100km), zawsze coś tam się przykurzy, olej i filtr to wybierze.
 Podziękowali: darul

piotrek.m5 Pokaż post
16-01-2014, 22:30 #6
piotrek.m5
 
O! I własnie o takie uwagi mi chodziło Oczko Dzieki Czarek!

16-01-2014, 23:15 #7
arek
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:333 Liczba wątków:22 Dołączył:16.08.2013 Skąd:EL Auto:300D TURBO 87' Reputacja: 1
(16-01-2014, 22:07)Czaro napisał(a):  Ja kiedyś nie wymieniłem o-ringa na króćcu tego z tyłu od strony kolektora ssącego (przez niego płynie płyn do nagrzewnic). Ciekło, a jak wszystko złożone ciężko go wymienić.
Teraz zawsze przy sciąganiu głowicy w dieslach oring idzie nowy.
W głowicę jest wkręcona aluminiowa redukcja, a w nią wciska się króciec właśnie z tym oringiem.
tutaj niektórzy popełniają błąd, grozi to pęknięciem bloku, ciecz pod śrubą nie jest ściśliwa i potrafi rozsadzić blok silnika


jak odbierzesz czapkę z zakładu to dokładnie ją umyj i przedmuchaj wszystkie kanały, po obróbce często części nie są dokładnie umyte i zostają opiłki

Raz przy dokręcaniu głowicy poczułem na kluczu że śruba zaczyna się ciągnąć mimo postępowania zgodnie z instrukcją montażu. Od tamtej pory wole nie ryzykować i zawsze daje nowe śruby. Jak stara śruba strzeli to robi się nieciekawie

Motors Running Now You’re Gonna Learn
Waitin On The Line Make Your Tires Burn
Fast Faster Faster Faster Speeding Always Kills
Nothing Else Takes Us To Get These Thrills

17-01-2014, 00:27 #8
Bart
Honorowy Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:499 Liczba wątków:12 Dołączył:14.03.2013 Skąd:SBL Auto:E280 2005r. Reputacja: 2
Jak wyzej.. Sruba raz zakrecona na glowicy moze zachowac sie roznie. Osobiscie nie podjalbym ryzyka zakrecania na starym zestawie, ktory defakto juz jest w pewien sposob ´rozciagniety´.

Niepewny  Ex. W201 2.0D 1988r,  Ex. W124 E200 1994r., W211 E280 2005r,  Niepewny


17-01-2014, 00:36 #9
Czaro
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:213 Liczba wątków:2 Dołączył:13.03.2013 Skąd:GST Auto:W124 300D Reputacja: 8
Arek, a czy to było w silniku MB?
Mi też nie raz się przeciągnęła stara śruba głowicy, ale to w jakimś oplu czy reno...

Coś jeszcze mi się przypomniało.
Po odebraniu złożonej głowicy sprawdź odsadzenie komór wstępnych względem płaszczyzny głowicy (wiem, że specjaliści będą składać lecz warto sprawdzić - suwmiarką), powinno być od 7,6 do 8,1mm. Reguluje się grubością podkładek.
Po złożeniu rozrządu przekręć wałem korbowym (kluczem) min. 2 obroty sprawdzisz, czy nic nie koliduje.
Jeszcze jedno....pewno będą głosy sprzeciwu.
Śruby głowicy M8 serwisówki podają dokręcać 25, ja je dokręcam na 35 Nm.
Robię tak dlatego, że najczęściej tam właśnie pojawiają pierwsze objawy rozszczelnień -czyli wyciek oleju i czasem te śruby bywają po prostu luźne.
Przy mocniejszym dokręceniu jeszcze nie słyszałem/widziałem negatywnych skutków.

piotrek.m5 Pokaż post
17-01-2014, 00:45 #10
piotrek.m5
 
O, o komorach bym zapomniał. A co do tych śrub M8 - mowisz o tych z przodu silnika łączących głowice z pokrywą łańcucha?








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości