#Logowanie Rejestracja
Skrzynia biegów - przełożenia mostu
  • 0 głosów - średnia: 0


16-06-2016, 21:32 #1
Deredas
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:85 Liczba wątków:26 Dołączył:27.12.2015 Skąd:EZG Auto:200D 89' Reputacja: 0

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.
Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-06-2016, 22:24 przez Deredas.

17-06-2016, 17:10 #2
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 233 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Jak masz abs to musisz założyć most z ABSem. Codo wału to dla 5b skrzyni jest krótsza jego przednia połowa. Miałem 200D z wstawioną skrzynią 5b i dyfrem od 4b. Jeździło dość przyjemnie a na trasie silnik spokojnie pracował przy prędkościach rzędu 100-120km/h.

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.

17-06-2016, 20:19 #3
Deredas
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:85 Liczba wątków:26 Dołączył:27.12.2015 Skąd:EZG Auto:200D 89' Reputacja: 0
a co by się stało gdybym do skrzyni 4b założył most o przełożeniu 3.91 ? auto lepiej by przyśpieszało ?

17-06-2016, 22:32 #4
arek
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:338 Liczba wątków:22 Dołączył:16.08.2013 Skąd:EL Auto:300D TURBO 87' Reputacja: 1
Wzrośnie przyspieszenie kosztem prędkości maksymalnej, do tego musiałbyś wymienić jeszcze licznik.

Motors Running Now You’re Gonna Learn
Waitin On The Line Make Your Tires Burn
Fast Faster Faster Faster Speeding Always Kills
Nothing Else Takes Us To Get These Thrills

18-06-2016, 08:47 #5
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 233 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Co chcesz kolego osiągnąć? Bo z 200D bolidu nie zrobisz, a jak wyjedziesz za miasto to będziesz jechał 80km/h albo silnik będzie wył.

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.

18-06-2016, 09:01 #6
Deredas
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:85 Liczba wątków:26 Dołączył:27.12.2015 Skąd:EZG Auto:200D 89' Reputacja: 0
Jeżdziłem 200D ze skrzynią 5-biegową i przełożeniem 3.91 i jest to bolid w porównaniu do 200D ze skrzynią 4-biegoowa i przełożeniem 3.46...
próbuję zrozumieć dlaczego taka różnica jest w przyśpieszaniu między tymi dwoma autami skoro współczynniki tak nie wiele się różnią 3.91 vs 4.23 (na 1 biegu)....
jak porównuję przełożenia na pierwszym biegu i na drugim czyli tu gdzie przyśpieszenie ma największe znaczenie to zastanawia mnie dlaczego
mówisz, że silnik by wył albo jechałbym 80km/h.... ? Jakie jest fizyczne uzasadnienie tej tezy ?
W skrzyni 5-biegowej na jeden pełny obrót kół wał napędowy obróci się 3.91 razy,
a w 4-biegowej 4,23 razy czyli różnica jest znikoma.... natomiast wrażenia z jazdy podczas przyśpieszania mnie powaliły....
każdy zawsze mi mówi, że 200D jest wolny.... jak to słyszę to odpowiadam mu żeby się przejechał 200D 5-biegowym o przełożeniu 3.91.... dla mnie niebo a ziemia... i dlatego zastanawiam się co by się stało gdybym przełożył most 3.91 do 200D 4-biegowego....

no i pozostaje kwestia odpowiedzi na pytania techniczne z pierwszego posta:
Czy do skrzyni 4-biegowej można założyć most o przełożeniu 3.91 ?
Czy te mosty są takie same ? Mają takie same korpusy i rozmiary ?
Czy czasem skrzynia 5-biegowa nie jest dłuższa ?
Czy wał napędowy jest taki sam przy obu skrzyniach ?
Czy ABS lub brak ABS-u w aucie ma jakiekolwiek znaczenie ?


5b: Gear ratios I: 3.91;
4b: Gear ratios I: 4.23;
Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-06-2016, 09:02 przez Deredas.

18-06-2016, 09:19 #7
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 233 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Jeździsz tylko na 1 i na 2 biegu? Silnik by wył bo mając krótki dyfer nie miałbyś nadbiegu. Innymi słowy efekt zbliżony do używania tylko 4 biegów w 5 biegowej skrzyni. 200D miałem "w domu" 10 lat, jak chcesz zapierdalać to kup benzynę albo 300D i nie ma tutaj co zaklinać rzeczywistości. Chcesz mieć fajne auto do jazdy to załóż 5b skrzynię i dyfer od wersji 4b.

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.

18-06-2016, 13:23 #8
Deredas
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:85 Liczba wątków:26 Dołączył:27.12.2015 Skąd:EZG Auto:200D 89' Reputacja: 0
Skupiełm się na 1 i 2 biegu bo na tych biegach przyśpieszenie ma największe znaczenie.

"Silnik by wył bo mając krótki dyfer nie miałbyś nadbiegu"
Dlaczego nie miałbym nadbiegu ? Przecież nadbieg nie znika w magiczny sposób po przełożeniu mostu do innego auta. Mam rację czy nie ? No i jakie znaczenie ma nadbieg skoro występuje on tylko na 5-biegu ? Gdybym spiął most o przełożeniu 3.91 ze skrzynią 4-biegową to po prostu nie miałbym jak wrzucić 5 biegu i tyle...
Jakie miałeś przełozenie w tym swoim 200D 5-biegowym? Ja nie chcę zapierdalać tylko chcę osiągnąć lepsze przyśpieszenie przy ruszaniu...
W 200D 5-biegowym o przełożeniu 3.91 spokojnie na 4 -biegu 130 km/h można sobie jechać...więcej i tak nie ma potrzeby.... Jak wrzuciłem 5-bieg to zamknąłem licznik bez trudu....więc kupowanie 300D czy benzynę nie ma sensu, bo w 200D pojedziesz tyle samo... kwestia tylko przyśpieszenia....

"Chcesz mieć fajne auto do jazdy to załóż 5b skrzynię i dyfer od wersji 4b."
Jak bym tak zrobił to wtedy zniknął by nadbieg chyba prawda ? A jeśli nie to jakie przełożenie w moście występowało by na 5 biegu ? Na mercedes wiki nie podają w ogóle przełożenia na 5- biegu dla mostu przeznaczonego dla skrzyni 4-biegowej... więc chyba w tę stronę pójść nie można... ?
Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-06-2016, 13:24 przez Deredas.

18-06-2016, 22:36 #9
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 233 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Szczerze chłopie? Pierdolisz. Sory ale dorobiłeś sobie swoją teorię i pytasz się nas o zdanie chcąc żeby ktoś Ci przytaknął. Porobię Cię 15 metrowym autokarem choćbyś wsadził niewiadomo co do tego 200D. Ten silnik nie jest i nie będzie dynamiczny bo tak został zaprojektowany i żadna zmiana przełożeń tego nie zmieni, taka jest pointa.

Cytat:jak bym tak zrobił to wtedy zniknął by nadbieg chyba prawda ? A jeśli nie to jakie przełożenie w moście występowało by na 5 biegu ? Na mercedes wiki nie podają w ogóle przełożenia na 5- biegu dla mostu przeznaczonego dla skrzyni 4-biegowej... więc chyba w tę stronę pójść nie można... ?

Czytasz czasem co piszesz? "Nadbieg" to przełożenie w skrzyni biegów mniejsze od 1. Jakie miałbyś przełożenie na 5 biegu przy dyfrze od skrzyni 4biegowej? Kalkulator w dłoń i mnożenie: przełożenie biegu x przełożenie dyfra. W ten sposób porównuj przełożenia dla danej kombinacji dyfer/skrzynia.

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.

19-06-2016, 22:08 #10
Deredas
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:85 Liczba wątków:26 Dołączył:27.12.2015 Skąd:EZG Auto:200D 89' Reputacja: 0
Wrzucę Ci filmik jak zbiera się 200D z tym przełożeniem 3.91 to zobaczyć w ile sekund zbiera się do 60km/h (czyli przyśpieszenie o które mi chodzi) i wtedy oceń czy jest wolny czy nie...

Co do Twojej teorii to chciałbym poznać fizyczne uzasadnienie dlaczego nie można wrzucić mostu o przełożeniu 3.91 do skrzyni 4-biegowej. Na razie w Twoich postach nigdzie tego nie wyczytałem. Ja na razie żadnej swojej teorii nie mam zadaje jedynie pytania i szukam na nie odpowiedzi od osób znających się na tych rzeczach... potrafiących rzeczowo wyjaśnić zagadnienie a nie na zasadzie "bo tak " ....

Co do nadbiegu to właśnie w poprzednim poście delikatnie zasugerowałem Ci, że Twoja odpowiedź "silnik by wył bo nie będzie nadbiegu" nie ma fizycznego uzasadnienia, bo przełożenia mniejsze niż 1 występują w skrzyni 5-biegowej, a ja chcę włożyć most do skrzyni 4-biegowej.
I dlatego uważam, że błędem jest twoje stwierdzenie:
Cytat:Jakie miałbyś przełożenie na 5 biegu przy dyfrze od skrzyni 4biegowej? Kalkulator w dłoń i mnożenie: przełożenie biegu x przełożenie dyfra. W ten sposób porównuj przełożenia dla danej kombinacji dyfer/skrzynia.
Bo jak wezmę kalkulator i to nie mam jak wykonać mnożenia bo skrzynia jest 4-biegowa. Jak chcesz abym pomnożył przełożenie 5 biegu w skrzyni 4-biegowej razy przełożenie mostu na piątym biegu czyli 0,87?

Cytat: Ten silnik nie jest i nie będzie dynamiczny bo tak został zaprojektowany i żadna zmiana przełożeń tego nie zmieni, taka jest pointa.
Z tym też się nie zgodzę, bo gdyby tak było w każdym 200D byłby most o tym samym przełożeniu...200D 4-biegowy o przełożeniu 3.46 jest mocniejszy na niższych biegach ale za to wolniej przyśpiesza... jest lepszy np.do ciągnięcia przyczepki niż 200D 5-biegowy o przełożeniu 3.91... więc dynamika tych silników jest zmienna w zależności od przełożenia mostu....

Nie odpowiedziałeś też mi na moje pytania z poprzedniego posta:
1. Dlaczego nie miałbym nadbiegu ? Przecież nadbieg nie znika w magiczny sposób po przełożeniu mostu do innego auta. Mam rację czy nie ?
2. No i jakie znaczenie ma nadbieg skoro występuje on tylko na 5-biegu ?
3. Jakie miałeś przełozenie w tym swoim 200D 5-biegowym?
4. Jak bym tak zrobił to wtedy zniknął by nadbieg chyba prawda ? A jeśli nie to jakie przełożenie w moście występowało by na 5 biegu ? Na mercedes wiki nie podają w ogóle przełożenia na 5- biegu dla mostu przeznaczonego dla skrzyni 4-biegowej... więc chyba w tę stronę pójść nie można... ?








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości