#Logowanie Rejestracja
silnik 3,0 vs 3,2
  • 0 głosów - średnia: 0


11-06-2020, 10:29 #1
majku
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:11 Liczba wątków:3 Dołączył:31.05.2020 Skąd:KT Auto:300 CE 91' Reputacja: 0

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

12-06-2020, 22:07 #2
Rangeman
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:47 Liczba wątków:5 Dołączył:12.07.2018 Skąd:DLU Auto:320CE 94' Reputacja: 1
3 litrowym nie jeżdziłem ale moja cupeta kryje pod maską właśnie 3.2 litry takiego auta szukałem bardzo długo z tym właśnie motorem i mogę tylko powiedzieć że jazda tym autem z tym motorem to czysta przyjemność. Wychodzę z podobnego założenia zero gazu auto na weekend w słoneczne dni w zeszłym roku zrobiłem 800km Usmiech

12-06-2020, 22:20 #3
Rangeman
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:47 Liczba wątków:5 Dołączył:12.07.2018 Skąd:DLU Auto:320CE 94' Reputacja: 1
A co do 3 litrowego to niech może inni się wypowiedzą
Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2020, 22:24 przez Rangeman.

13-06-2020, 07:03 #4
majku
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:11 Liczba wątków:3 Dołączył:31.05.2020 Skąd:KT Auto:300 CE 91' Reputacja: 0
właśnie wczoraj oglądałem doupete z motorem 3,0 - fajny egzemplarz, tzn kompletny, nic nie połamane, nie wybrakowany ale jest trochę do porobienia tzn. głównie uszczelnienie motoru i przejrzenie hamulcy (auto mało jeździło, tarcze też już na dwa razu). Czy w motorze teoretycznie z przebiegiem 111tyś km (chyba mało realne, choć patrząc na skóry z drugiej strony może być) może być dużo wycieków - silnik, obudowa silnika, skrzynia są mokre, napewno leje spod dekla zaworów i pompy wody i teraz pytanie czy tak się rozwiał olej po wszystkim czy trza się liczyć z kompletnym uszczelnianiem silnika? Silnik ładnie chodzi, elegancko przyspiesza.

Nie wiele mam do czynienia z automatem, a jak już gdzieś jeździłem to nowszym autem - czy w tych automatach (z tego okresu) zanim zredukuje bieg to dobra sekunda schodzi?

Wnętrze ma bardzo ładne, skóry nie zniszczone, tylne błotniki były malowane, na jednym na powierzchni ok. 10x20cm szpachla do 670mikronów, reszta czysta. Poza tym oryginał, nie wybity.

13-06-2020, 10:26 #5
Bartek
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:119 Liczba wątków:6 Dołączył:28.01.2017 Skąd:NOS Auto:Kombi E250D 95' Reputacja: 1
Jeśli chodzi Ci o redukcję biegu przy wciskaniu kickdowna (gaz do dechy) to tak, chwila musi minąć zanim się MB skapnie co ma zrobić  Oczko

13-06-2020, 18:10 #6
darul
Administrator
Status: Offline Liczba postów:5 983 Liczba wątków:321 Dołączył:04.03.2013 Skąd:ZKL Auto:E i A Reputacja: 22
Każde R6 w C124 jest ok.

13-06-2020, 23:03 #7
majku
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:11 Liczba wątków:3 Dołączył:31.05.2020 Skąd:KT Auto:300 CE 91' Reputacja: 0
Panowie, a więc pochwalę się - zdecydowałem się na zakup coupety 3,0 180KM z 1991roku. Zrobiłem nią drogę powrotną do domu 150km, narazie jest ok, zrobiłem badania techniczne też od strony zawieszenia, hamulców jest bardzo dobrze, blacha zero korozji.

Z minusów to mocno puszcza olej na uszczelce pokrywy zaworów i na.... no właśnie. Umyłem silnik pojechałem na badania, wróciłem do domu (łącznie pewnie zrobiłem z 10km) i plamy (krople oleju) są w dziwnym miejscu - powiedzmy jakby na styku uszczelek pod głowicą i obudowy rozrządu. Czy można jakoś wyeliminować, która jest dobra, a która do wymiany. Oczywiście w układzie ciśnienia nie robi, a w oleju nie ma płynu.
I druga sprawa, na rozgrzanym motorze ciężko pali, co to może być - świece, K JettronicPytajnik Samochód ma przebieg niespełna 112 tysięcy km, patrząc na skóry i kolektory wydechowe może tak być, choć pewności nigdy nie mam.

14-06-2020, 16:39 #8
darul
Administrator
Status: Offline Liczba postów:5 983 Liczba wątków:321 Dołączył:04.03.2013 Skąd:ZKL Auto:E i A Reputacja: 22
Uszczelka nasady głowicy zwana uszczelką C. Jak ją wymienić... znajdziesz na forach tutaj też opisywano.
Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-06-2020, 16:41 przez darul.

14-06-2020, 18:39 #9
majku
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:11 Liczba wątków:3 Dołączył:31.05.2020 Skąd:KT Auto:300 CE 91' Reputacja: 0
(14-06-2020, 16:39)darul napisał(a):  Uszczelka nasady głowicy zwana uszczelką C. Jak ją wymienić... znajdziesz na forach tutaj też opisywano.
Czy masz na myśli uszczelkę pod głowicą, czy jeszcze coś innego, bo wpisując na forum czy googlach "uszczelka nasady głowicy" wyskakuje mi tylko uszczelka spod głowicy?

Dziękuje za odpowiedź

14-06-2020, 20:08 #10
darul
Administrator
Status: Offline Liczba postów:5 983 Liczba wątków:321 Dołączył:04.03.2013 Skąd:ZKL Auto:E i A Reputacja: 22
Nie, to nie uszczelka pod głowicą. To mała uszczelka znajdująca się pod dekielkiem od przodu. Roboty na godzinę a sama uszczelka kosztuje kilkanaście zł.








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości