#Logowanie Rejestracja
regulacja i naprawa wtrysku mechanicznego
  • 0 głosów - średnia: 0


14-04-2017, 08:41 #1
janekc124
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:70 Liczba wątków:4 Dołączył:24.01.2016 Skąd:EZG Auto:300CE 92r. Reputacja: 2

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

14-04-2017, 17:30 #2
Dejw
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:925 Liczba wątków:29 Dołączył:07.02.2014 Skąd:GA Auto:230CE 89' Reputacja: 8
@janekc124, czy masz wszystko ogarniete i na 100% wina jest po stronie regulacji, czy cos nie chodzi, cos sie spsulo i szukasz fachowca?

16-04-2017, 08:41 #3
janekc124
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:70 Liczba wątków:4 Dołączył:24.01.2016 Skąd:EZG Auto:300CE 92r. Reputacja: 2
Byłem u 2 speców od mercow z czego jeden się zajmuje mechanika a drugi wtryskami mechanicznymi i nie podolali. Mam tylko czy aż jeden problem tzn. Po dłuższym postoju jak silnik jest zimny mam problem z odpaleniem auta czasami odpali od strzała więc nie jest to zawsze. Muszę długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalił. Pogoda, temperatura i wilgotnosc na zewnątrz nie ma znaczenia.

16-04-2017, 12:12 #4
Dejw
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:925 Liczba wątków:29 Dołączył:07.02.2014 Skąd:GA Auto:230CE 89' Reputacja: 8
Pisalem już w kilku podobnych tematach. Znam z autopsji, bo przerabialem taki sam scenariusz z fachowcami. Dwa miesiące i się spec poddał. Finalnie zrobiłem sam.
Najpierw wypunktuję Ci jakie producent widzi przyczyny w problemie odpalania na zimnym silniku:
1. Talerz klapy spiętrzającej lub tłoczek dozujący rozdzielacza paliwa nie rusza się swobodnie.
2. Zawór powietrza dodatkowego nie otwiera się
3. Elektryczna pompa paliwa uszkodzona
4. System startowania na zimnio uszkodzony
5. Defekt czujnika termicznego
6. Ciśnienie kontrolne "na zimno" w rozdzielaczu paliwa powyżej wartości 0,5 Bar
7. Lejące wtryskiwacze
8. Nie równa dawka paliwa podawana przez rozdzielacz na sekcje
9. Źle ustawiona śruba wolnych obrotów w ke-jecie.
Jeśli wiesz, co "fachowcy" sprawdzali a co nie, to te punkty pomiń i przejdź do następnego. Postaram Ci się podać w kolejności jak ja bym to sprawdzał:
A. Sprawdź, czy klapa spiętrzająca rusza się swobodnie. Jeśli nie, to zaczyna się problem z wtryskiem. Sprawdź przy okazji szczelność odmy i kalosza.
B. Sprawdź świece i iskrę. Z doświadczenia wiem, że nawet dobrze widoczna iskra może nie podołać odpaleniu. Przeczyszczenie końcówek może na chwilę pomóc. Nie polecam świec NGK. Elementy elektryczne do sprawdzenia: świece, kable WN, palec i kopułka rozdzielacza, cewka.
C. Sprawdź zawór powietrza dodatkowego. Powinien być otwarty przy zimnym silniku.
D. Sprawdź podawanie paliwa przez pompę. Powinna od razu przy odpalaniu podawać ciśnienie ok. 5 Bar. Problem może tkwić w cofaniu się paliwa jak i w samym sterowniku pompy. Polecam poprawić w nim oraz w srebrnym przekaźniku luty. Może pomóc.
E. Wykręć zawór startowy i przy podlaczonym włożonym w słoik sprawdź jego rozpylanie podczas rozruchu.
F. Przetestuj wtryskiwacze. Zwróć uwagę na ich uszczelnienia i jeśli są twarde- koniecznie wymień.
G. Sprawdzenie czujników temperaturowych.
Jeśli do tej pory nic nie pomogło, to dopiero od tego momentu zająłbym się sprawdzeniem samego ke-jeta i jego regulacją lub naprawą.

16-04-2017, 13:09 #5
janekc124
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:70 Liczba wątków:4 Dołączył:24.01.2016 Skąd:EZG Auto:300CE 92r. Reputacja: 2
Super. Dzięki za tak profesjonalna podpowiedź.








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości