#Logowanie Rejestracja
Problem z ABS
  • 0 głosów - średnia: 0


11-09-2016, 19:54 #1
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 233 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.
Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2016, 19:55 przez Biały.

11-09-2016, 20:36 #2
arek
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:338 Liczba wątków:22 Dołączył:16.08.2013 Skąd:EL Auto:300D TURBO 87' Reputacja: 1
Wpinasz się miernikiem w kostkę i sprawdzasz oporność, przy obracaniu kołem powinna się zmieniać wartość.
Problem mogą też robić zarośnięte syfem pierścienie na piastach z którymi współpracują czujniki.

Motors Running Now You’re Gonna Learn
Waitin On The Line Make Your Tires Burn
Fast Faster Faster Faster Speeding Always Kills
Nothing Else Takes Us To Get These Thrills

11-09-2016, 21:26 #3
robertocdx
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:104 Liczba wątków:17 Dołączył:17.04.2013 Skąd:GND Auto:C124 230CE 90' Reputacja: 1
w piastach tam gdzie czujnik od abs jest wkrecony sa takie jakby wypusty, cos na wzor kola zebatego, na podstawie tych wypustow czujnik szczytuje na zmiane opoprnosc/brak opornosci/oprnosc/brak opornosci, zobacz czy na tych zebatkach nie ma syfu, przeczysc tez czujniki, bo na pewno sa pokryte czarnym syfem. czujniki masz na przednich kolach i jeden na moscie chyba, zlaczka od przewodu jest pod kanapą tylną. natomiast zlaczki od kol przednich sa w okolicach kielichow amortyzatorow, pod maską.
glupie moze troche pytanie, ale czy rozmiar opon tyl wzgledem przodu jest taki sam?

C124 230CE EX
W140 S350TD

11-09-2016, 21:43 #4
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 233 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Tak, opony są identyczne, zestaw ogólnie już używany w tym aucie. W kombi złączka od mostu pewnie będzie gdzieś w wiązce od baku, ale to prościej się zdiagnozuje. Auto w górę, jedyneczka i delikatnie z prędkością. Jak sie zaświeci trójkąt to znaczy że widzi poślizg = czujnik w moście ok. dzięki za info (zawsze wydawało mi się że czujnik na tym wieńcu indukuje napięcie a nie odczytuje oporność), jutro będę działać.

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.

12-09-2016, 19:50 #5
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 233 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Ok, pierwsze podejście: pomierzone czujniki z przodu (po stronie kierowcy złączka znajduje się na obudowie skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami za serwem, po stronie pasażera jest przypięta do grodzi od strony kielicha razem ze złączką czujnika zużycia klocków. Ta od ABS jest na górze). Mają różne oporności w bezruchu ale dość zbliżone: 1,63ohm po stronie kierowcy, 1,77ohm po stronie pasażera, gdy kręcę kołami wskazania miltimera się zmieniają (aczkolwiek nieznacznie), po zatrzymaniu kół wartości wracają do tych początkowych. Jest tak bez względu na skręt koła, ugięcie wachacza (podpieraliśmy żabką) czy merdanie kablem. Kręcenie przednimi kołami powodowało zapalenie się trójkąta od ASD ale nie wywalało błędu ABS. "Jazda" na podniesionym tyle również powodowała zapalenie trójkąta ale nie wywalało błędu. Jutro poszukam złączki do czujnika w moście i go zmierzę (w kombi pewnie jest pod którąś osłoną albo pod dywanem w miejscu siedziska), Trochę zgłupiałem bo wygląda jakby widział różne rozmiary kół (błąd ABSu wyświetla się praktycznie od razu po ruszeniu jak tylko drgnie wskazówka prędkościomierza), a wszystkie opony są 205/55/16, w miarę równo zużyte.

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.

piotrek.m5 Pokaż post
12-09-2016, 21:34 #6
piotrek.m5
 
Biały, wykręć najpierw czujniki w piastach i je wyczyść. Na pewno sie zdziwisz co na nich znajdziesz Zeby

12-09-2016, 21:39 #7
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 233 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Skoro reagują na obrót koła to chyba są dobre? no ale w sumie... dużo rozkręcania mnie czeka?

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.

piotrek.m5 Pokaż post
12-09-2016, 21:44 #8
piotrek.m5
 
Po jednym imbusie na koło. Miałem identyczne objawy.
Reagować reagują ale wysyłają do sterownika pierdoły

12-09-2016, 21:48 #9
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 233 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Czyli dostęp jest od spodu bez ściągania koła/zacisku/tarczy/osłony? W sumie nigdy nie zwracałem uwagi gdzie ten czujnik siedzi. Więcej 4matica macałem Jezyk2

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.
Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2016, 21:49 przez Biały.

piotrek.m5 Pokaż post
12-09-2016, 22:11 #10
piotrek.m5
 
zdejmujesz kolo i od przodu w piaście masz czujnik przykręcony jedną śrubką
[Obrazek: WP_20160402_004.jpg] [Obrazek: WP_20160402_009.jpg]








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości