#Logowanie Rejestracja
Polerowanie rantów felg
  • 0 głosów - średnia: 0


01-09-2013, 13:38 #1
darul
Administrator
Status: Offline Liczba postów:5 841 Liczba wątków:318 Dołączył:04.03.2013 Skąd:ZKL Auto:C124 i S210 Reputacja: 19

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

01-09-2013, 13:52 #2
korpa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 792 Liczba wątków:29 Dołączył:25.03.2013 Skąd:ZGL Auto:300TE 89r, m103 Reputacja: 16
też chętnie poczytam, co koledzy mają do powiedzenia w tym temacie. Darku.. zazdroszczę Ci tej felgi... jak Ci się znudzi to jestem pierwszy Oczko

01-09-2013, 19:14 #3
KIVAK
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:23 Liczba wątków:1 Dołączył:13.03.2013 Skąd:ZS Auto:320CE 93' Reputacja: 0
Polerowanie rantów w warunkach domowych to strasznie niewdzięczna robota. Ja się za to wziąłem i dopiero po prawie 5 godzinach pracy uzyskałem jakiś tam widoczny efekt (na jednej feldze). Ale jeśli masz więcej cierpliwości i czasu ode mnie to bez problemu sobie poradzisz. Zabawę trzeba zacząc od usunięcia lakieru lakieru z rantu, ja zastosowałem środek do usuwania powłok lakierniczych 3V3 i całkiem dobrze sobie z tym poradził, choc są lepsze wynalazki na rynku. Później musiałem usunąc nierównosci i obtarcia na rantach do tego używałem papieru ściernego 300 i 500. Po wstępnym wyrównaniu powierzchni zacząłem żmudne i wkurzające szlifowanie papierami wodnymi w kolejności 280, 400, 600, 1000, 1500, 2000. Każdą kolejną gradacją szlifujesz dłużej aż znikną ślady po wcześniejszym ziarnie. Później pasta polerska na filc (ja używałem k2 Aluchrom) i cieszysz oko wypolerowanym rantemUsmiech Chwilę później wycierasz pot z czoła i zaklejasz odciski na palcach i działasz z kolejnymi trzema kołamiUsmiech Ja robiłem to w ten sposób i uzyskałem zadowalający efekt. Zaznaczam, że nie jestem profesjonalistą w tej dziedzinie i wszystko robiłem metodą prób i błędów. Może któryś z kolegów również się w to bawił i podzieli się swoimi spostrzeżeniami. Mam jeszcze jeden komplet do wypolerowania i sam chętnie bym się dowiedział czy da się to zrobic łatwiej i szybciej. Chociaż ostatnio chodzi mi po głowie wjechanie na podnośnik hydrauliczny i polerowanie na kręcącym się koleUsmiech

01-09-2013, 20:12 #4
KamilW124
Klubowicz
Status: Online Liczba postów:3 285 Liczba wątków:92 Dołączył:14.03.2013 Skąd:ZGL Auto:Mercedes Reputacja: 1
Krecace kolo odpada bo to nie ta predkosc, majo tak robil i spalil paliwa za ktore zlecil by tego wykonanie. W Szczecinie jest gosc ktory robi ranty na lustro za 200-300 pln za komplet czego na pewno w domowych warunkach nie osiagniesz.

Sumujac - moze byc scansol, moze byc inny srodek tego typu. Potem rezanie papierami - w zaleznosci od stanu rantow gradacja zaczac nawet od 100 i leciec w gore, im wiecej gradacji z mniejszymi odstepami tym lepszy efekt. Pasta do polerki k2 jest bardzo slaba, lepiej sprawdzaja sie srodki papa feli Ale najlepsza jest pasta taka zielona na filcu - o niebo lepiej, pasty felixowe bardziej nadaja sie do wykonczenia.

Robilem kiedys 17tki zajelo mi to tydzien a i tak lustra nie bylo. Potem na tramonty z ski poswiecilem 2 tygodnie na jeden rotor i... Sie poddalem. Uwierz ze sam material papiery, pasty itd wyjda ok 150 pln. Mozesz ulatwic sobie sprawe w znaczny sposob wrzucajac filc na wiertarke ale wtedy dolicz kolejne 50 do 100 pln. Sumujac przy lamanych rantach jakie masz u siebie lepiej oddac do kogos kto w 2-3 dni ogarnie Ci to tak ze sam takiego poziomu nie osiagniesz. Ja osobiscie wiecej za takie akcje sie nie zabiore bo naprawde w domowych warunkach to bardzo trudne i pracochlonne a efekt lustra jest bardzo trudny do osiagniecia - zaznaczam ze kiedys tez myslalem ze wiem co to jest rant na lustro dopoki nie zobaczylem pro zrobionych rantow...

Te fotki ktore wkleilew - im do lustra tez bardzo duzo brakuje a gwarantuje ze jezeli osiagniesz efekt jak na nich to bedziesz chcial wiecej Usmiech



01-09-2013, 20:36 #5
Apach
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:229 Liczba wątków:11 Dołączył:05.08.2013 Skąd:EL Auto:S210 E270 CDI Reputacja: 11
Darku jak juz wczesniej a shout box pisalem ja oddam moje BBS do https://www.facebook.com/wheelwide z Lodzi. Malowanie felg i dekielkow oraz polerka rantu to koszt 600 PLN. Dla przypomnienia moja felga

[Obrazek: p1.jpg?ct=9f0085a25c64]
Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-09-2013, 20:36 przez Apach.

01-09-2013, 22:06 #6
KIVAK
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:23 Liczba wątków:1 Dołączył:13.03.2013 Skąd:ZS Auto:320CE 93' Reputacja: 0
Kamil, a jaka powinna byc kolejnośc jeżeli mam komplet felg w których chciałbym polakierowac środek a rant miałby byc wypolerowany? Najpierw lakierowac, później polerowac rant czy odwrotnie? Póki co zdarłem lakier z rantów i wyrównałem wszystkie zadziory i wżery. Czy jak teraz polakieruję felgi odcinając ranty taśmą i oddam felgi do polerki rantów to ten nowy lakier się nie uszkodzi przy polerce? Czy najpierw je oddac do zrobienia rantów i te wypolerowane obkleic tasma i pryskac?

01-09-2013, 22:15 #7
darul
Administrator
Status: Offline Liczba postów:5 841 Liczba wątków:318 Dołączył:04.03.2013 Skąd:ZKL Auto:C124 i S210 Reputacja: 19
Ja bym chyba najpierw zrobil ranty. Na bank zajedziesz papierem po nowym lakierze

Jutro zrzucam te kartoflaki z tych felg i moze kupie troche papieru.
Mam mnostwo czasu wiec bede robil bez pospiechu.

01-09-2013, 22:47 #8
Apach
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:229 Liczba wątków:11 Dołączył:05.08.2013 Skąd:EL Auto:S210 E270 CDI Reputacja: 11
W razie jesli bys sie jednak poddal i zdecydowal oddac do wheel wide wal do mnie. Pomoge ogarnac temat i przypilnuje felg Usmiech

A jak swoje odbiore to sie pochwale Usmiech

01-09-2013, 22:47 #9
KamilW124
Klubowicz
Status: Online Liczba postów:3 285 Liczba wątków:92 Dołączył:14.03.2013 Skąd:ZGL Auto:Mercedes Reputacja: 1
Samemu na pewno nie ogarniesz w kolejnosci farba potem rant, moje amg mario zrobil odwrotnie ale na sprzecie - co najlepsze ma taka "technologie" ze jeden zajechany rant jak kon po westernie zajal mu... 15 minut do pelnego lustra Usmiech



01-09-2013, 23:00 #10
vizart
Zbanowany
Status: Offline Liczba postów:613 Liczba wątków:21 Dołączył:18.03.2013 Skąd:FZ Auto:W140 350D 93'
Czyli jak by co wiadomo gdzie walić?








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości