#Logowanie Rejestracja
Płyn chłodniczy typu POAT - ktoś zna?
  • 0 głosów - średnia: 0


25-07-2016, 15:45 #1
Deredas
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:85 Liczba wątków:26 Dołączył:27.12.2015 Skąd:EZG Auto:200D 89' Reputacja: 0

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.
Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2016, 15:35 przez Deredas.

26-07-2016, 18:56 #2
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 230 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Aż tak szybko Ci to 200D jeździ? Oczko

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.

27-07-2016, 14:59 #3
Deredas
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:85 Liczba wątków:26 Dołączył:27.12.2015 Skąd:EZG Auto:200D 89' Reputacja: 0
hehe Usmiech to ze względu na to, że

"OAT to płyny zawierające kwasy organiczne (np. kwas sebacynowy, kwas 2-etyloheksanowy, pochodne kwasu benzoesowego) tworzące na powierzchniach metalowych warstwę ochronną. Płyny te charakteryzują się podwyższoną trwałością (co najmniej 5 lat eksploatacji) i kompatybilnością z chłodnicami aluminiowymi. Wady to możliwość uszkadzania lutów ołowiowych (starsze samochody) oraz uszczelek wykonanych z niektórych typów tworzyw. Ryzyko to wynikało z działania kwasu 2-etyloheksanowego, dlatego też nowsze płyny mają zmniejszoną zawartość tego kwasu, albo też został on wyeliminowany (w płynach POAT), co jednak zwiększa koszt płynu."

ale po zmianie to powiedziałbym że to nie jeździ tylko zapier.... Oczko

27-07-2016, 17:48 #4
CICHY525
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:864 Liczba wątków:20 Dołączył:29.06.2015 Skąd:WSE Auto:230E 88' Reputacja: 2
Ależ wyszukujesz sobie zagwozdki. Teraz praktycznie każdy płyn nadaje się do chłodnic aluminiowych. Wlej sobie płyn jak wszyscy po 25 zł za bańkę, albo jak reszta reszty wszystkich Prestone po 45 zł za bańkę i też będzie dobrze Oczko

[Obrazek: 5DVxUZKl.jpg]

27-07-2016, 22:42 #5
Deredas
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:85 Liczba wątków:26 Dołączył:27.12.2015 Skąd:EZG Auto:200D 89' Reputacja: 0
na każdym forum można wyczytać posty typu " ja leje prestone i jest dobrze albo jakiś inny płyn" ale taka argumentacja to dla laików może być wystarczająca....
to nie są zagwozdki to prostu kwestia wiedzy i świadomości....
niektórzy całe życie żyją w nieświadomości i dobrze im z tym... ale ja tam wolę być świadomym użytkownikiem auta...
nie potrafiłbym zalać prestone wiedząc, że to inaczej glikol etylenowy który jest toksyczny ....
to już wolę glikol propylenowy zalać...


poza tym gdyby to nie było tak istotne to np. VW nie robił by klasyfikacji tego typu:

auta 1989-1996 płyn G11
auta 1996-2001 płyn G12
auta 2001-2004 płyn G12+
auta 2004-2008 płyn G12++
auta od 2008 r. płyn G13.

i druga kwestia gdyby skład płynu nie wpływał na trwałość i czas eksploatacji to nikt by nie robił płynów z nowym skłądem gdyby to nie mialo uzasadnienia ekonomicznego.... ekonomia dyktuje kierunki rozwoju w każdej branży...
Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2016, 22:46 przez Deredas.

27-07-2016, 23:05 #6
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 230 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
To już nie prościej napędzić sobie klasycznego bimbru? Nie zamarznie, nie toksyczny, nadaje się do spożycia itp itd. Oczko

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.

28-07-2016, 10:54 #7
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 375 Liczba wątków:76 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
Prawda jest taka że taki płyn ma chłodzić, nic więcej żadne cuda na kiju. Myślisz ze poprzedni właściciele to tak dbali o ten Twój samochód jak Ty? Bardzo wątpliwe i nie ma najmniejszego sensu teraz zmieniać płynu z resztą całego starego nie wylejesz, a to co było pozalewane w środku zrobiło swoje z chłodnicą czy uszczelką głowicy. VW wprowadzał zapewne takie klasy płynów bo było to spowodowane normami ekologicznymi które wchodziły w takich latach. Tak samo jest z czynnikiem w klimatyzacji kiedyś był R12 potem r134a ( poczytaj http://autokult.pl/11721,nowy-czynnik-do...hy-zabojca). Spalanie ty masz Euro 2 maksymalnie dziś jest euro 6 i też byś chciał to osiągnąć bo zmieszasz zadymienie spalin?

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

28-07-2016, 16:24 #8
Deredas
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:85 Liczba wątków:26 Dołączył:27.12.2015 Skąd:EZG Auto:200D 89' Reputacja: 0
bo bimber jest palny Usmiech
Jak zaleje płyn o lepszych właściwościach to te resztki ktore zostały się rozcieńczą, więc w mniejszym stopniu będą penetrować układ.
Nie ma dla mnie znaczenia poprzedni właściciel. Ważne jest jak mogę samemu zadbać o swoje auto. VW wprowadzał normy swoje, ale mercedes też przestrzega różnych norm np ASTM z tego co wyczytałem jeśli chodzi o płyny chłodnicze. Jeśli chodzi o czynnik klimatyzacji to akurat zmiana czynnika jest wynikiem wprowadzenia unijnej dyrektywy. Jeśli chodzi o normy emisji spalin to raczej trudno znaleźć wspólny mianownik dla założonego tematu bo ja swoje autko traktuje jak zabytek...jak zmieniam płyn chłodniczy na lepszy to nie ingeruje w zmiany dot. sposobu spalania paliwa... ja zawsze dążę do tego aby auto zachować w stanie oryginalnym (niezmienionym) bez zbędnej ingerencji...

28-07-2016, 16:45 #9
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 375 Liczba wątków:76 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
(28-07-2016, 16:24)Deredas napisał(a):  ja zawsze dążę do tego aby auto zachować w stanie oryginalnym (niezmienionym) bez zbędnej ingerencji...

Tylko zmieniasz skrzynie biegów, wał, most , wybierak Oczko

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

28-07-2016, 17:58 #10
CICHY525
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:864 Liczba wątków:20 Dołączył:29.06.2015 Skąd:WSE Auto:230E 88' Reputacja: 2
(27-07-2016, 23:05)Biały napisał(a):  To już nie prościej napędzić sobie klasycznego bimbru? Nie zamarznie, nie toksyczny, nadaje się do spożycia itp itd. Oczko

Jak masz to zapraszam do mnie...będziemy zalewać Zeby

[Obrazek: 5DVxUZKl.jpg]








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości