#Logowanie Rejestracja
OM603 nie wlaczaja sie wentylatory od klimy na ciepłym silniku
  • 0 głosów - średnia: 0


09-05-2014, 00:24 #1
robertocdx
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:102 Liczba wątków:17 Dołączył:17.04.2013 Skąd:GND Auto:C124 230CE 90' Reputacja: 1

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

C124 230CE EX
W140 S350TD
Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-05-2014, 00:29 przez robertocdx.

09-05-2014, 07:19 #2
RamzesPS
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:989 Liczba wątków:31 Dołączył:25.06.2013 Skąd:ZS Auto:E200 Coupe 93' Reputacja: 8
Temperatura silnika nie ma nic wspólnego z załączeniem się wentylatorów od klimatyzacji. Czujnik wysokiego ciśnienia odpowiada za załączenie się wentylatorów.

09-05-2014, 08:08 #3
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 323 Liczba wątków:76 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
Właśnie drugi bieg załacza się gdy temperatura silnika osiąga chyba 115stopni . Czujnik który za to odpowiada znajduje się w pobliżu węża idącego do chłodnicy ( ten górny), na głowicy jak staniesz na wprost silnika to go będziesz widział bez problemu. Czujnik jest dwu pinowy, jak odepniesz z niego wtyczkę wiatraki nie powinny startować a gdy je zmostkujesz wystartują na drugi bieg. Wymień go koszt duży nie będzie a możliwe że on podaje fałszywe dane. Czujnik od klimatyzacji znajduję za lewym reflektorem, też dwa piny a do weża dochodzi taka czerwona końcówka ja tam zmostkujesz przewody wiatraki wystartują na I bieg.

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

09-05-2014, 14:10 #4
robertocdx
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:102 Liczba wątków:17 Dołączył:17.04.2013 Skąd:GND Auto:C124 230CE 90' Reputacja: 1
ok. czujnik temp plynu chlodzacego namierzylem. Zmostkowalem dwa kabelki od tego czujnika i faktycznie wentylatory klimy na drugi bieg wchodza. Wiec wychodzi ze czujnik sie skonczyl
jego nr to 0085424517

nie moge namierzyc czujnika od klimatyzacji. znaczy jest cos za lampą lewą, tylko to ma trzy piny w jednej wtyczce. i ten wtyk wpiety jest w taki podluzny "walec" metalowy. przypomina to obudowe akumulatora paliwa przy pompie w moim starym m102 Usmiech

Rozumirm ze czujnik klimy wlacza wiatraki na pierwszy bieg tylko i wylacznie po osiagnieciu jakiejs krytycznej temp kompresora klimatyzacji? Czy on tez powiazany jest z temp silnika?

C124 230CE EX
W140 S350TD
Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-05-2014, 14:27 przez robertocdx.

piotrek.m5 Pokaż post
09-05-2014, 14:17 #5
piotrek.m5
 
ten walec to osuszacz układu klimatyzacji, wyłapuje wilgoć z układu. Tymi czujnikami ciśnienia sie na razie nie zajmuj. Skoro wentylator chodzi na drugim biegu to nie ma to zwiazku z klima tylko temp silnika. Czujnik niebieski z przodu głowicy jak pisał Truckerek. W razie co zajrzyj do skrzynki z przekaźnikami. W W124 oba przekaźniki wentylatora, jeden od wolnego biegu a drugi od szybkiego mają bezpieczniki w sobie. Ja np miałem wolny bieg spalony i myślałem że czujnik jest padnięty Oczko

09-05-2014, 14:29 #6
robertocdx
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:102 Liczba wątków:17 Dołączył:17.04.2013 Skąd:GND Auto:C124 230CE 90' Reputacja: 1
Hmm teraz gdzie jest skrzynka z przekaznikami Usmiech. Bo z bezpiecznikami sa trzy

C124 230CE EX
W140 S350TD

10-05-2014, 08:30 #7
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 323 Liczba wątków:76 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
Jak stoisz na wprost silnika to po prawej stronie masz skrzynkę z bezpiecznikami. Zdejmujesz pokrywkę i z tyłu odkręcasz kolejną pokrywkę tam masz przekaźniki od wszystkiego.

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

piotrek.m5 Pokaż post
10-05-2014, 09:53 #8
piotrek.m5
 
On pyta o W140. Tam jest tak samo jak w w124?

10-05-2014, 12:25 #9
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 323 Liczba wątków:76 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
A racja, to nie wiem, zagalopowałem się myśląc ze to OM603 . Moja wina .

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

06-07-2014, 00:56 #10
robertocdx
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:102 Liczba wątków:17 Dołączył:17.04.2013 Skąd:GND Auto:C124 230CE 90' Reputacja: 1
(10-05-2014, 08:30)Truckerek napisał(a):  Jak stoisz na wprost silnika to po prawej stronie masz skrzynkę z bezpiecznikami. Zdejmujesz pokrywkę i z tyłu odkręcasz kolejną pokrywkę tam masz przekaźniki od wszystkiego.

Tak, w W140 jest tak samo Usmiech

Problem po częsci rozwiązany, ale po wymianie czujnika i nabiciu klimy problem chyba nie ustał bo:
(tu przekopiuje posta jakiego wysmarowałem na innym forum, wiem ze jestem bliski sukcesu Zeby )

Panowie, tak troche pojezdzilem i chyba jednak problem dalej nie rozwiązany, znaczy wentylatory od klimy startują tylko i wylacznie przy wzroscie cisnienia klimatyzacji. czasem zalaczą sie na kilka sekund i wylaczą (1szy bieg), czasem chodzą kilka minut - co normalne. Martwi mnie to, ze te wentylatory od klimy po jej włączeniu powinny chyba wolno się kręcić cały czas? czy nie.

ogolnie jest tak, ze gdy jezdze z klimą wyłączoną nawet w bardzo upalne dni to jazda w miescie, start, stop, korki silnik ma temp. 85~98 stopni i z tych 98 szybko spada do 90 lub nizej, na trasie nawet potrafi zejsc na prawie rowne 80 stopni.
Jednak problemy z temperaturą silnika zaczynają się gdy włącze klime, w trasie jeszcze ujdzie bo trzyma 90~95 z klima, jednak miasto to w kilka minut jak czesto staje i ruszam to podskoczy nawet do 110 stopni i puki nie wyłącze klimy to tak trzyma, zwykle miasto 98(prawie na kresce 100stopni)~110 stopni a nawet ciut wiecej. wylaczam wtedy klime bo to chyba za duza troche temperatura pracy silnika.

sprawdzilem i nawet wymieniłem przekaznik wolnych obrotów wentylatorów, nie pomoglo, wszystkie bezpieczniki w skrzynce całe, szczegolnie zwrocilem uwage na te 30A, chyba ze są gdzie indziej od tych przekazników bezpieczniki. troche nie wiem co dalej począć, mechanicy nawet ci co siedza w MB za bardzo nie chcą sprawdzic mi tego.
rezystor miedzy wiatrakami chyba tez caly, znaczy sprawdzilem tylko czy te dwa kabelki dobrze trzymają się. jest ktos tu na forum kto by mi pomógł z tym i wytłumaczył kiedy i jak powinny wlaczać sie wentylatory? zauwazylem tez ze chyba przy 110st powinny sie wlaczyc wiatraki na 2gi bieg i chodzic caly czas az temp spadnie a chyba tak nie jest, cos mam namieszane jednak, chcialbym to jakos ogarnąć.

edit:
Wazne info.
Zdjalem wtyczke z czujnika plynu chlodnicy (czujnik wymienialem na nowy) aby wentylatory od klimy na drugi bieg sie wlaczyly. I przy takim stanie wentylatorow jest ok, tzn klima wlaczona, miasto, 32st na dworzu, pełne słońce i temperatura silnika rzadko 95 stopni przekroczy - więc katalogowo. Czy to moze byc jednak przekaznik wysokich obrotow? ewentualnie w czym szukać dalej problemu

edit2:
dzis jechalem autem jako pasażer dłuugą trase (około 450km po PL) i mega relaks z tyłu Zeby polecam mimo lat auta z całych sił)

heh skonczylem wypociny i może prosze o pomoc Zeby

C124 230CE EX
W140 S350TD








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości