#Logowanie Rejestracja
OM601 Mikrostyk od EGR z roleczkami przy cięgnie gazu. Czy jest potrzebny?
  • 0 głosów - średnia: 0


02-05-2013, 21:22 #1
GEORGE P.
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:359 Liczba wątków:19 Dołączył:20.04.2013 Skąd:ZSL Auto:E200D '94. Reputacja: 0

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.



piotrek.m5 Pokaż post
02-05-2013, 21:37 #2
piotrek.m5
 
Jak zapewne wiesz te krańcówki sterują działaniem EGRu w zalezności od połozenia pedału gazu.
Jako że jednym z założeń działania tego ukladu jest zakres predkosci obrotowej 1000-2950obr/min oraz prędkość pojazdu maksymalnie do 85km/h (pówyżej tych wartości EGR się wyłacza) to w tym zakresie dzieki skutecznemu zaczadzaniu się własnymi bąkami silnik nie rozwija pełnej mocy.
Te krańcówki rozłączają EGR kiedy tego potrzebujemy, gdy jedziemy wolniej niż 85km/h albo silnik nie kreci sie wyżej niż 2950obr/min.
Ta blizej kabiny otwiera na maxa przepustnicę w filtrze powietrza, ta bliżej wentylatora chłodnicy zamyka podcisnienie do zaworu EGR i wysprzęgla kompresor klimatyzacji (o ile jest klima w aucie Oczko )
Więc, jesli krzywki nie poruszają krańcówkami będziesz miał lekko zamulone auto poniżej 2950obr/min przy deptaniu do podłogi
 Podziękowali: GEORGE P.

02-05-2013, 21:45 #3
GEORGE P.
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:359 Liczba wątków:19 Dołączył:20.04.2013 Skąd:ZSL Auto:E200D '94. Reputacja: 0
Dzięki za fachowe wytłumaczenie, o to mi właśnie chodziło, jutro zrobię jakąś nakładkę na próbę i zobaczę czy będzie jakaś różnica w jeździe, bo w sumie jeżdże z gazem do podłogi i tylko w tym zakresie obrotów.
Jeszcze raz dzięki.










Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości