#Logowanie Rejestracja
om 606 problemy z mocą
  • 0 głosów - średnia: 0


03-06-2013, 15:22 #1
RSZ
Honorowy Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:304 Liczba wątków:2 Dołączył:25.05.2013 Skąd:ZGL Auto:s210 e320 99' Reputacja: 2

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

piotrek.m5 Pokaż post
03-06-2013, 15:34 #2
piotrek.m5
 
Wymiana uszczelki pod głowica to juz całkiem poważna naprawa, szczególnie w takim silniku jak OM606.
1) Czy ten mechanik podał jakieś argumenty dlaczego uszczelka jest do wymiany?? Jeśli tylko ze względu na wyciek oleju to jeśli nie jest on zbyt intensywny to dałbym sobie spokój na razie - za duży koszt w stosunku do problemu.
2) Jak teraz zachowuje sie układ podgrzewania świec? Kontrolka nadal zapala się PO uruchomieniu silnika?
3) pod rurą ssącą idaca nad silnikiem i w połowie kolektora ssącego są dwie klapki sterowane podcisnieniem - sprawdź czy wężyki z nich nie pospadały.
4) Istnieje jeszcze możliwośc że EGR świruje dlatego auto więcej pali i nie ma mocy

Przyjedź kiedyś na spot do Szczecina to popatrzymy na zywo

03-06-2013, 15:44 #3
RSZ
Honorowy Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:304 Liczba wątków:2 Dołączył:25.05.2013 Skąd:ZGL Auto:s210 e320 99' Reputacja: 2
1) jedynym argumentem były wycieki, z tego co wiem jeśli nie ma mieszania płynu z olejem i grzania się silnika też nie jest to powód

2)gaśnie w chwili odpalenia silnika

3)Sprawdzę

4) Przy wyjętym filtrze powietrza i zwiększaniu obrotów mogę stwierdzić poprawną pracę EGR ?

Mieszkam w Szczecinie, nie przejestrowywałem jeszcze auta Usmiech

03-06-2013, 15:47 #4
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 377 Liczba wątków:76 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
Zwiększenie zachłanności na olej to może też świadczyć o wadliwych uszczelniaczach zaworowych, metaliczny odgłos o popychaczach hydraulicznych.

Co do egr;u to nie wiem jak miałem zdjętą tą rurę idącą od filtra na górze silnika, nie widziałem aby egr pracował wraz z dodawaniem gazu. Może do tego potrzebne są dodatkowe czynniki?

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"
Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2013, 15:50 przez Truskawek.

krass Pokaż post
03-06-2013, 16:00 #5
krass
 
To może ja. Miałem trzy lata OM606 i do tego z robioną uszczelką.

Po pierwsze jedź na kompresję. Nie rób niczego i nie pytaj nikogo o nic dopóki nie będziesz miał wydruku.

Resztę dopiszę później.

krass Pokaż post
03-06-2013, 19:32 #6
krass
 
No, jużem nazad. Zeby2

Jak mamy zgadywać to masz trafioną uszczelkę. Nie ma co szukać wydumanych usterek.

U mnie było tak samo. Zrobiona była sama uszczelka (nawet nie wiem, czy był szlif robiony) i Wołek jeździł wzorowo jeszcze blisko 100kkm i parę tygodni temu poszedł ze stanem licznikowym 553 000km do nowego właściciela, który jeździ nim nadal i psów nie wiesza na mnie. Więc chyba jest dalej OK. Zeby2 Silnik pracuje równo, cicho i wesoło się wkręca.

Szklanki w OM606 nie padają tak ochoczo jak w dwuzaworowych. O lejących uszczelniaczach w 606 nie słyszałem i nie czytałem nigdy. 606 jest ciężkie do zamęczenia a uszczelka jest po prostu najsłabszym ogniwem.

Zmierz kompresję i będziesz wszystko wiedział. Jak jest totalny kibel w okolicach 20, to szukaj dawcy i nie baw się w remonty.

04-06-2013, 13:01 #7
RSZ
Honorowy Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:304 Liczba wątków:2 Dołączył:25.05.2013 Skąd:ZGL Auto:s210 e320 99' Reputacja: 2
W sobotę jadę na pomiar kompresji.
Jakieś sugestie i porady czego dopilnować przy pomiarach. ?

krass Pokaż post
04-06-2013, 13:11 #8
krass
 
Masz dostać wydruk. Na przykład taki: http://obrazki.elektroda.pl/9988300300_1311672458.jpg Albo inny.

I najlepiej, żeby mierzyli i na ciepło i na zimno. No i do tego próba olejowa.

Pokazanie palcem wartości na manometrze jest OK, ale jak Ci mierzy kumpel przy okazji i za friko a nie jak jedziesz się dowiedzieć, czy silnik Twojego auta nadaje sie do leczenia, czy do transplantacji.

05-06-2013, 21:50 #9
RSZ
Honorowy Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:304 Liczba wątków:2 Dołączył:25.05.2013 Skąd:ZGL Auto:s210 e320 99' Reputacja: 2
Chcę dodać jeszcze jedno spostrzeżenie na mocnych zakrętach, podjazdach pod strome wzniesienia, zapala się na chwilę i gaśnie kontrolka oleju.

piotrek.m5 Pokaż post
05-06-2013, 21:52 #10
piotrek.m5
 
dolej oleju... Nie patrz na to że jest lekko poniżej połowy na bagnecie. W moim musiało być 3/4 stanu zeby się nie zapalała








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości