#Logowanie Rejestracja
Olej 10w40 LM Mos2 vs. Motul 6100
  • 0 głosów - średnia: 0


08-11-2017, 22:35 #1
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 375 Liczba wątków:76 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

08-11-2017, 23:20 #2
Dejw
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:925 Liczba wątków:29 Dołączył:07.02.2014 Skąd:GA Auto:230CE 89' Reputacja: 8
Mam zalane auto motulem. Ale czy olej jest dobry, to by trzeba przeprowadzic inspekcje silnika i ocenić zużycie elementów. Regularna wymiana jest najważniejsza, a użyty olej to sprawa drugorzędna. Nie wierzę w bajki o dłuższej żywotności oleju. Parametry mają się zgadzać i spełniać ma normy. Ważniejsze jest, czy syntetyk czy mineralny i temperatury, w jakich utrzymuje swoje właściwości.

08-11-2017, 23:25 #3
darul
Administrator
Status: Offline Liczba postów:5 841 Liczba wątków:318 Dołączył:04.03.2013 Skąd:ZKL Auto:C124 i S210 Reputacja: 19
Jeden i drugi olej jest super... jeśli nie jest podrabiany tak jak słynny magnatec na którym w M102 i M103 grały mi szklanki.
Teraz do obu silników leję Polski Specol Gold 5W40.

09-11-2017, 09:51 #4
klisza
Administrator
Status: Offline Liczba postów:1 817 Liczba wątków:65 Dołączył:30.03.2013 Skąd:DW Auto:E320T Reputacja: 13
Obecnie mam LM Mos2 i złego słowa nie mogę powiedzieć (chociaż już po zalaniu wygląda na przepracowany, ale taki ma kolor). Natomiast Motula już mam w bagażniku, tego 6100 Synergie, jutro zalewam. Używałem go cały czas w W201 czarnej i było ok. Zastanawiałem się nad zmianą na pełny syntetyk, ale jednak przebieg spory i trochę się boję.

Chociaż w sumie, te silniki były konstruowane w takich czasach, kiedy o składzie tych uszlachetnionych się inżynierom nawet nie śniło, więc wydaje mi się, że każdy dobry olej spełniający specyfikacje fabryczne będzie ok...

09-11-2017, 17:46 #5
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 375 Liczba wątków:76 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
No ja już idąc z myślą że jak juz jakiś mam to wleję ten sam kupiłem LM. Z reszta zrobiłem na nim 12 tysiecy i teraz mam na tyle mało oleju że zapaliła się kontrolka a tak nic a nic nie dolałem, w sumie dawno nie sprawdzałem ale jest czujnik i spełnia swoje zadanie, wychodzi ze gdy zapali się czujnik oleju jest jakieś 2mm ponad minimum. A czy silnik gra czy nie to już inna bajka to diesel on ma te swoje 24 grające szklanki.

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

09-11-2017, 18:06 #6
klisza
Administrator
Status: Offline Liczba postów:1 817 Liczba wątków:65 Dołączył:30.03.2013 Skąd:DW Auto:E320T Reputacja: 13
To też fakt, ale pamietam jak to było w tym 201 na Castrolu (a przynajmniej taki miał napis), po odpaleniu klepał z pół minuty. Na motulu cichutko, więc coś jest na rzeczy. Natomiast z LM nie mam porownania, bo 320 w sumie nigdy nie poklepywał, nic tez zauważalnie nie ubywa (ale też od kiedy nam to auto, czyli już 6 rok, nie przejechałem 30k km)

09-11-2017, 21:04 #7
Morterg
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:321 Liczba wątków:8 Dołączył:02.07.2016 Skąd:BHA Auto:E320 95' Reputacja: 0
ja zmieniłem na pełny syntetuk 5w50 Valvo i jestem zadowolony dużo lżej chodzi silnik i po oleju widać oznaki zużycia po ok. 10 000 km. czyli pracujeWykrzyknik w drugim starym 1.9 tdi też przepłukałem i na pełny przeszedłem i też jest lepiej . ale jeżeli ktoś ma "prawie trupa " to wiadomo będzie głośniej.

09-11-2017, 22:13 #8
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 375 Liczba wątków:76 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
Prawie trupa powiadasz ?

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

13-11-2017, 15:24 #9
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 230 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Mam motula w m111 i m103. M111 w środku czyściutki, wałki niepowycierane, ciśnienie oleju w normie, po roku czasu (ok 6-7tys. km) zlany był ciemnobursztynowy. Do m103 zalałem 5W40 to popuścił na uszczelkach.

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.

13-11-2017, 18:28 #10
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 375 Liczba wątków:76 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
Zalałem LM i działa, ciśnienie bez większych zmian no może z te 0.5 bara ale jakoś mnie nie robi i tak miał minimalnie 1,5 po nagrzaniu

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości