#Logowanie Rejestracja
ocynk galwaniczny
  • 0 głosów - średnia: 0


24-03-2015, 16:55 #1
piechun
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:213 Liczba wątków:7 Dołączył:15.03.2013 Skąd:warszawa/TORUŃ Auto:320CE 93' Reputacja: 0

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

[Obrazek: awwatasis.jpg]

24-03-2015, 18:42 #2
macmw
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:227 Liczba wątków:13 Dołączył:13.03.2013 Skąd:KR Auto:E500T i Porsche 991 Reputacja: 11
Przy takich elementach może być problem z położeniem powłoki we wszystkich zakamarkach.
Ja swego czasu cynkowałem trochę różnych części, i zawsze był problem z dopłynięciem elektrolitu we wszystkie miejsca - tzn. dopływał, ale nie mieszał się i w jednym miejscu było ocynkowane ok, a w innych ledwo co, albo wcale.
Obecnie większość aut jest wykonywana z blachy ocynkowanej na etapie jej produkcji.
Poza tym potem jeszcze zostaje kwestia pasywacji podłoża i odpowiedniego podkładu.

24-03-2015, 20:09 #3
piechun
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:213 Liczba wątków:7 Dołączył:15.03.2013 Skąd:warszawa/TORUŃ Auto:320CE 93' Reputacja: 0
tutaj przygotowaniem zajmuje sie firma. mam nadzieje ze ona wie jak to zrobic aby bylo ok, w koncu tym sie zajmuje.
z tym obecnym cynowaniem blachy w nowych autach ... nie wypowiem sie Oczko mi chodzi konkretnie o ocynk czesci do mojej coupe.
skoro nie do konca doplywa ... ale chyba i tak lepiej ledwo co niz wcale. szczegolnie, ze super drogo to nie wyjdzie

[Obrazek: awwatasis.jpg]

24-03-2015, 20:26 #4
marekl
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:300 Liczba wątków:10 Dołączył:14.03.2013 Skąd:KNT Auto:300CE 91' Reputacja: 2
Pozostaje jeszcze kwestia polakierowania tego, ocynk sie tak super nie lakieruje jak zwykła blacha i z czasem lubi odpryskiwać lakier..

24-03-2015, 20:30 #5
felix
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:3 098 Liczba wątków:75 Dołączył:13.03.2013 Skąd:ZGR Auto:320CE 91' Reputacja: 6
Do ocynku podklad do metali niezelaznych trzeba Oczko

25-03-2015, 01:30 #6
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 182 Liczba wątków:48 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
A na styku blachy zwykłej i ocynkowanej nie będzie robiło się ogniwo?

25-03-2015, 08:30 #7
macmw
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:227 Liczba wątków:13 Dołączył:13.03.2013 Skąd:KR Auto:E500T i Porsche 991 Reputacja: 11
(25-03-2015, 01:30)Biały napisał(a):  A na styku blachy zwykłej i ocynkowanej nie będzie robiło się ogniwo?
Nie powinno, bo kolega piechun chce ocynkować całe elementy (jedyne miejsca styku to tam gdzie są skręcane), poza tym cynk jest bardziej elektroujemny, więc w pierwszej kolejności on koroduje.

25-03-2015, 10:49 #8
piechun
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:213 Liczba wątków:7 Dołączył:15.03.2013 Skąd:warszawa/TORUŃ Auto:320CE 93' Reputacja: 0
tak jak juz mam sie bawic to wale z gory na dol cele elementy Oczko
podsumowujac - ocynk nie powinien zaszkodzic, jesli ma rdzewiec mimo ocynku (jak w nowszych autach) to i tak bedzie rdzewialo . dobrze zrozumialem ? Oczko potrzebuje szczerej porady (bo ja sie kompletnie na tym nie znam ) - robilibyscie u siebie majac mozliwosc?

[Obrazek: awwatasis.jpg]

25-03-2015, 13:04 #9
macmw
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:227 Liczba wątków:13 Dołączył:13.03.2013 Skąd:KR Auto:E500T i Porsche 991 Reputacja: 11
Osobiście dałbym sobie na wstrzymanie, bo ciężko to będzie całe dobrze ocynkować, poza tym wszystkie elementy o których pisałeś składają się z dwóch lub więcej części i mają na zagięciach masę uszczelniającą.








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości