#Logowanie Rejestracja
Napinacz paska 230E
  • 0 głosów - średnia: 0


03-02-2018, 15:31 #1
CICHY525
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:868 Liczba wątków:20 Dołączył:29.06.2015 Skąd:WSE Auto:230E 88' Reputacja: 2

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

[Obrazek: 5DVxUZKl.jpg]

04-02-2018, 11:33 #2
AiM
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:171 Liczba wątków:3 Dołączył:05.08.2017 Skąd:SZ Auto:W124 230E '86 Reputacja: 1
Kiedy poluzujesz główną śrubę, to wskaźnik można przestawić. Będzie przeskakiwał na ząbkach. To jest jedynie po to, żebyś przy naciąganiu paska widział na skali jak bardzo napinasz. 

Wymień najpierw pasek - większość pisków to zazwyczaj on hałasuje.

Do wymiany - popuść główną śrubę, a potem tą długą plastikową "śrubą" powyżej - popuszczasz naciąg. Tak samo naciągasz, tylko nie zapomnij o tej głównej śrubie, bo ukręcisz cięgno naciągu.

Ogarniesz temat w pięć minut, zapamiętaj tylko jak zamontowany pasek.

[Obrazek: pasek.jpg]   [Obrazek: pasek2.jpg]

Nie jestem pewien czy faktycznie trzeba go napinać aż o 4 podziałki jak tu napisali. Ja sprawdzałem naciskając palcem pasek, tak jak zwykle się robiło. Ugięcie - 10 - 15 mm jest git Oczko

[Obrazek: lifes.jpg]
Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2018, 12:12 przez AiM.

04-02-2018, 17:18 #3
CICHY525
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:868 Liczba wątków:20 Dołączył:29.06.2015 Skąd:WSE Auto:230E 88' Reputacja: 2
Mam tą książkę i nawet też Haynesa. Tylko czasem książka co innego i życie co innego. W książce niby jakieś podziałki są, a na napinaczu oznaczenie jest inne.
Zgodzę się, że naciąg z czuciem i nie ma co się sugerować podziałkami. Naciąg teraz też mam ok. Tylko po rozgrzaniu silnika coś cicho piska, na zimnym cisza. Jak się zrobi cieplej to rozbiorę wszystko. Może rolkę też wymienię Oczko
PS. Jestem pełen podziwu co do wyliczenia obrotów, bo pasek ciągnie zarówno górną jak i dolną część koła pompy wody.

[Obrazek: 5DVxUZKl.jpg]

04-02-2018, 17:26 #4
AiM
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:171 Liczba wątków:3 Dołączył:05.08.2017 Skąd:SZ Auto:W124 230E '86 Reputacja: 1
Wiesz, że każdą taką książkę jak i wypowiedź kogoś na forum należy traktować z przymrużeniem oka. Co mechanik - to opinia.
Ja już zrzucałem pasek parę razy i akurat tu książka daleko od prawdy nie odbiega Oczko

Wydaje mi się, że jak pasek piszczy to na zimnym bardziej. Ale mogę się mylić  Cfaniak

A i u Ciebie tej podziałki niespecjalnie widzę. U mnie to chyba inaczej wygląda, ale nie mam zdjęcia...

[Obrazek: lifes.jpg]
Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2018, 17:28 przez AiM.

04-02-2018, 18:24 #5
CICHY525
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:868 Liczba wątków:20 Dołączył:29.06.2015 Skąd:WSE Auto:230E 88' Reputacja: 2
No właśnie i to mnie ciut martwi.
Zmienię rolkę i pasek. Jak nie pomoże to będę szukał dalej. W sumie to te dalej to zostaje pompa lub alternator.Ale nie uprzedzajmy faktów Oczko 
Jest wskaźnik napięcia tyle, że bez kreseczek Oczko

[Obrazek: 5DVxUZKl.jpg]

04-02-2018, 23:15 #6
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 232 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Ja stosuję się do opinii że pasek powinno się dać obrócić ręką o 90 stopni w miejscu najdłuższej prostej

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.

05-02-2018, 13:58 #7
CICHY525
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:868 Liczba wątków:20 Dołączył:29.06.2015 Skąd:WSE Auto:230E 88' Reputacja: 2
Pasek jest napięty dobrze. Ruszałem pompą to luzu żadnego nie wyczułem. Wymienię pasek i rolkę, pokręcę resztą i posłucham. Nie ma się co nadmiernie rozczulać bo to przeważnie przynosi odwrotny efekt Zeby
Na razie jest mróz i mi się nie chce babrać w tym.

[Obrazek: 5DVxUZKl.jpg]








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości