[m103] Za wysokie obroty na biegu jałowym
23-07-2014, 21:53
#2
tak ma być.. pozycja spoczynkowa jest przy wyłączonym silniku. uruchamiasz silnik i lekko się otwiera, a otwiera się dlatego, że delikatnie otwiera się przepustnica. jeśli sam przyciśniesz klapkę do dołu to zgasisz silnik. natomiast jeśli wychylisz przepustnicę (wiadomo jak
) to klapka pójdzie do dołu, by zaczerpnąć więcej powietrza. to że przewody są na miejscu nie oznacza, ze są ok. ale to nieważne... bo i tak Ci się pewnie nie chce wyciągać kejeta i wymieniać ogumienia
skoro tak to wpierw
jeśli to się dzieje na ciepłym silniku tylko i wyłącznie to spróbuj odłączyć sondę lambda podczas pracy silnika i zobacz, co się stanie...
jak jest poprawa to wiadomo.
jak nie to daj znać.
peace.


skoro tak to wpierw
jeśli to się dzieje na ciepłym silniku tylko i wyłącznie to spróbuj odłączyć sondę lambda podczas pracy silnika i zobacz, co się stanie...
jak jest poprawa to wiadomo.
jak nie to daj znać.
peace.
23-07-2014, 22:02
#3
Wtyka od sondy jest pod nogami pasazera? Ke jeta bardzo chetnie rozbiore, tylko musze zobaczyc jak to ugrysc
23-07-2014, 22:05
#4
tak.. prawa strona w takim specjalnym "plasticzkowym" kanaliku...
24-07-2014, 12:50
#5
A jednak przeczucie mnie nie mylilo z ta klapa
odpialem zawor powietrza dodatkowego, klapa sie przymknela i sie unormowalo (przy okazji jeden wezyk od ke do zaworu bedzie do wymiany). Teraz tylko co powoduje otwarcie zaworu? Ktorys czujnik temp? Sonda? Nie znalazlem wtyczki od sondy, w 4 maticu chyba jest gdzie indziej 
A i jeszcze jedna kwestia ktora moze byc skojazona. Odwaznik na kole przetarl mi kabel od absu i swieci sie kontrolka. Moze to jakies zwarcie w ktoryms przekazniku zrobilo?


A i jeszcze jedna kwestia ktora moze byc skojazona. Odwaznik na kole przetarl mi kabel od absu i swieci sie kontrolka. Moze to jakies zwarcie w ktoryms przekazniku zrobilo?
24-07-2014, 13:13
#6
Rzuć okiem na srebrny przekaźnik za akumulatorem. Sprawdź oba bezpieczniki i ew. przelutuj go.
24-07-2014, 13:16
#7
Przeczucie przeczuciem.. uchylona zawsze jest przy uruchomionym silniku kwestia o ile była
jak rosną obroty to klapka musi się mocniej otworzyć. Pamiętaj, że otwiera się też sama przepustnica, a na niej masz dwa podciśnienia, które dostają powietrze w zależności jak mocno jest wychylony motylek przepustnicy. Dodatkowo to własnie wychylenie motylka przepustnicy powoduje mocniejsze wychylenie klapki, a nie odwrotnie.
Tylko główkuje... Jeśli lewusa łapie na zaworze powietrza dodatkowego, lub go przytyka to może puszczać sygnał, że potrzebuje więcej powietrza. kolejna rzecz (te podciśnienia z samej przepustnicy idą zaraz do miejsca obok czujnika temperatury cieczy chłodzącej - chyba.. mogę źle pamietać, bo jak człowiek widzi to kojarzy, a nie widzę). Czujnik temp. cieczy chłodzącej też po pewnej temperaturze puszcza sygnał i odcina bodajże dodatkowe paliwko do mieszanki, także jeśli przepustnica zabrudzona sadzą to może byc tam przekłamanie (te otworki mają mm średnicy). Wymień tą rurkę na nową.
Sygnał z sondy lambda po osiągnięciu jakiejś temperatury (nie pamietam jakiej) dawkuje mieszankę odpowiednio - zmniejsza lub zwiększa non stop, więc albo by go zalewało, albo mieszanka by była za uboga... to też ma wpływ na obroty silnika ale raczej w druga stronę.
Ja bym jednak wyciągnął tego kejeta i obejrzał czy nie sra na około mimo tego, że gumy nie są popękane.
od strony elektronicznej to tak jak pisze darul... wszędzie tak piszą o tym przekaźniku. ja jeszcze nie wiem gdzie on jest nawet
No i dmuchnij w "krokowiec" jakimś środkiem odpowiednim (psikałem SRC do gaźników - wypłynęło od groma syfu)

Tylko główkuje... Jeśli lewusa łapie na zaworze powietrza dodatkowego, lub go przytyka to może puszczać sygnał, że potrzebuje więcej powietrza. kolejna rzecz (te podciśnienia z samej przepustnicy idą zaraz do miejsca obok czujnika temperatury cieczy chłodzącej - chyba.. mogę źle pamietać, bo jak człowiek widzi to kojarzy, a nie widzę). Czujnik temp. cieczy chłodzącej też po pewnej temperaturze puszcza sygnał i odcina bodajże dodatkowe paliwko do mieszanki, także jeśli przepustnica zabrudzona sadzą to może byc tam przekłamanie (te otworki mają mm średnicy). Wymień tą rurkę na nową.
Sygnał z sondy lambda po osiągnięciu jakiejś temperatury (nie pamietam jakiej) dawkuje mieszankę odpowiednio - zmniejsza lub zwiększa non stop, więc albo by go zalewało, albo mieszanka by była za uboga... to też ma wpływ na obroty silnika ale raczej w druga stronę.
Ja bym jednak wyciągnął tego kejeta i obejrzał czy nie sra na około mimo tego, że gumy nie są popękane.
od strony elektronicznej to tak jak pisze darul... wszędzie tak piszą o tym przekaźniku. ja jeszcze nie wiem gdzie on jest nawet

No i dmuchnij w "krokowiec" jakimś środkiem odpowiednim (psikałem SRC do gaźników - wypłynęło od groma syfu)
24-07-2014, 14:20
#8
Krokowiec chodzi bardzo ladnie i jest czysty. Silnik chodzi rowno wiec to nie jest lewe powietrze. Temat sie sypnal w tym samym czasie co abs wiec ide zaraz dlubac przekaznik
24-07-2014, 14:26
#9
Daj znać... Zrób jakieś foto tego przekaźnika i jak go tam lutujesz please. Przyda się na pewno. Jest tu jeszcze kilku benzyna`s lovers 

24-07-2014, 14:44
#10
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości