#Logowanie Rejestracja
[m103] Za wysokie obroty na biegu jałowym
  • 0 głosów - średnia: 0


23-07-2014, 21:19 #1
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 182 Liczba wątków:48 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

23-07-2014, 21:53 #2
korpa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 755 Liczba wątków:29 Dołączył:25.03.2013 Skąd:ZGL Auto:300TE 89r, m103 Reputacja: 16
tak ma być.. pozycja spoczynkowa jest przy wyłączonym silniku. uruchamiasz silnik i lekko się otwiera, a otwiera się dlatego, że delikatnie otwiera się przepustnica. jeśli sam przyciśniesz klapkę do dołu to zgasisz silnik. natomiast jeśli wychylisz przepustnicę (wiadomo jak Oczko) to klapka pójdzie do dołu, by zaczerpnąć więcej powietrza. to że przewody są na miejscu nie oznacza, ze są ok. ale to nieważne... bo i tak Ci się pewnie nie chce wyciągać kejeta i wymieniać ogumienia Oczko

skoro tak to wpierw

jeśli to się dzieje na ciepłym silniku tylko i wyłącznie to spróbuj odłączyć sondę lambda podczas pracy silnika i zobacz, co się stanie...

jak jest poprawa to wiadomo.

jak nie to daj znać.

peace.

23-07-2014, 22:02 #3
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 182 Liczba wątków:48 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Wtyka od sondy jest pod nogami pasazera? Ke jeta bardzo chetnie rozbiore, tylko musze zobaczyc jak to ugrysc
Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2014, 22:04 przez Biały.

23-07-2014, 22:05 #4
korpa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 755 Liczba wątków:29 Dołączył:25.03.2013 Skąd:ZGL Auto:300TE 89r, m103 Reputacja: 16
tak.. prawa strona w takim specjalnym "plasticzkowym" kanaliku...

24-07-2014, 12:50 #5
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 182 Liczba wątków:48 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
A jednak przeczucie mnie nie mylilo z ta klapa Oczko odpialem zawor powietrza dodatkowego, klapa sie przymknela i sie unormowalo (przy okazji jeden wezyk od ke do zaworu bedzie do wymiany). Teraz tylko co powoduje otwarcie zaworu? Ktorys czujnik temp? Sonda? Nie znalazlem wtyczki od sondy, w 4 maticu chyba jest gdzie indziej Kwasny
A i jeszcze jedna kwestia ktora moze byc skojazona. Odwaznik na kole przetarl mi kabel od absu i swieci sie kontrolka. Moze to jakies zwarcie w ktoryms przekazniku zrobilo?
Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-07-2014, 13:00 przez Biały.

24-07-2014, 13:13 #6
darul
Administrator
Status: Offline Liczba postów:5 983 Liczba wątków:321 Dołączył:04.03.2013 Skąd:ZKL Auto:E i A Reputacja: 22
Rzuć okiem na srebrny przekaźnik za akumulatorem. Sprawdź oba bezpieczniki i ew. przelutuj go.

24-07-2014, 13:16 #7
korpa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 755 Liczba wątków:29 Dołączył:25.03.2013 Skąd:ZGL Auto:300TE 89r, m103 Reputacja: 16
Przeczucie przeczuciem.. uchylona zawsze jest przy uruchomionym silniku kwestia o ile była Oczko jak rosną obroty to klapka musi się mocniej otworzyć. Pamiętaj, że otwiera się też sama przepustnica, a na niej masz dwa podciśnienia, które dostają powietrze w zależności jak mocno jest wychylony motylek przepustnicy. Dodatkowo to własnie wychylenie motylka przepustnicy powoduje mocniejsze wychylenie klapki, a nie odwrotnie.

Tylko główkuje... Jeśli lewusa łapie na zaworze powietrza dodatkowego, lub go przytyka to może puszczać sygnał, że potrzebuje więcej powietrza. kolejna rzecz (te podciśnienia z samej przepustnicy idą zaraz do miejsca obok czujnika temperatury cieczy chłodzącej - chyba.. mogę źle pamietać, bo jak człowiek widzi to kojarzy, a nie widzę). Czujnik temp. cieczy chłodzącej też po pewnej temperaturze puszcza sygnał i odcina bodajże dodatkowe paliwko do mieszanki, także jeśli przepustnica zabrudzona sadzą to może byc tam przekłamanie (te otworki mają mm średnicy). Wymień tą rurkę na nową.

Sygnał z sondy lambda po osiągnięciu jakiejś temperatury (nie pamietam jakiej) dawkuje mieszankę odpowiednio - zmniejsza lub zwiększa non stop, więc albo by go zalewało, albo mieszanka by była za uboga... to też ma wpływ na obroty silnika ale raczej w druga stronę.

Ja bym jednak wyciągnął tego kejeta i obejrzał czy nie sra na około mimo tego, że gumy nie są popękane.

od strony elektronicznej to tak jak pisze darul... wszędzie tak piszą o tym przekaźniku. ja jeszcze nie wiem gdzie on jest nawet Oczko

No i dmuchnij w "krokowiec" jakimś środkiem odpowiednim (psikałem SRC do gaźników - wypłynęło od groma syfu)
Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-07-2014, 13:21 przez korpa.

24-07-2014, 14:20 #8
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 182 Liczba wątków:48 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Krokowiec chodzi bardzo ladnie i jest czysty. Silnik chodzi rowno wiec to nie jest lewe powietrze. Temat sie sypnal w tym samym czasie co abs wiec ide zaraz dlubac przekaznik

24-07-2014, 14:26 #9
korpa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 755 Liczba wątków:29 Dołączył:25.03.2013 Skąd:ZGL Auto:300TE 89r, m103 Reputacja: 16
Daj znać... Zrób jakieś foto tego przekaźnika i jak go tam lutujesz please. Przyda się na pewno. Jest tu jeszcze kilku benzyna`s lovers Oczko

24-07-2014, 14:44 #10
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 182 Liczba wątków:48 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Przekaznik wyglada jak wylowiony z dna renu i nie ma zbytnio co lutowac. Jak bede mial dostep do kompa to wrzuce foto


Edit:

Obiecane foty przekaźnika:

[Obrazek: 1406205555928.jpg] [Obrazek: 1406205587516.jpg] [Obrazek: 1406205608462.jpg]
Na pierwszej focie widać oberwaną sprężynkę, więc nic tu raczej nie będzie spełniało już swojej roli. Zamówiłem już drugi przekaźnik.
Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-07-2014, 20:00 przez darul.








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości