[m103] Bardzo mocno dokręcone świece zapłonowe
02-11-2014, 16:24
#2
Na zimnym silniku najlepiej po nocy odkręcaj albo pójdzie albo się urwie, tylko weź sobie porządny klucz. Możesz spróbować podlać jakimś szczochem typu wd-40 przed próbą odkręcenia.
Kilka razy miałem takie przypadki.
Jak się urwie i część świecy zostanie w głowicy to wbijasz wykrętak i wykręcasz to co zostało.
Kilka razy miałem takie przypadki.
Jak się urwie i część świecy zostanie w głowicy to wbijasz wykrętak i wykręcasz to co zostało.
Motors Running Now You’re Gonna Learn
Waitin On The Line Make Your Tires Burn
Fast Faster Faster Faster Speeding Always Kills
Nothing Else Takes Us To Get These Thrills
03-11-2014, 07:44
#3
Hydrauliczna zasada odkręcania nakrętek , to taka: odpowiedni klucz i uderzasz delikatnie zgodnie z ruchem odkręcania. Klep tak ze dwie minuty. Ważne, żeby klucz się nie zeslizgiwal. Uderzasz z czuciem jak dzięcioł i nie musi wcale się puścić. Wtedy dopiero łapiemy kluczem z dużą siłą i wóz albo przewóz. Możesz też spróbować wpuścić wcześniej w otwory WD -40 na kilka ładnych godzin.
03-11-2014, 09:20
#4
Nie jestem pewien czy to dobry pomysł z tym WD40 w tym przypadku. Penetrator może się dostać gdzie nie trzeba.
03-11-2014, 09:44
#5
Korpa, sam penetrator szkodliwy nie jest nawet jak spłynie do cylindra. Gorzej jeśli zrobi to z jakimiś paprochami już po odkręceniu świecy.
03-11-2014, 09:53
#6
Myślałem, że może zaszkodzić. Dzięki, bo nigdy nie byłem pewny.. W końcu to tłuste badziewie jest i wszystko się do tego lepi.
03-11-2014, 10:50
#7
Biały a nie masz tego oryginalnego klucza. Nim powinno pojsc u mnie też było pozapiekane w cholere.
03-11-2014, 20:06
#8
No to naleci, i się zaraz wypali po odpaleniu .
- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania
Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"
09-03-2015, 23:38
#9
A przypadkiem pod świecą nie ma uszczelki która nie pozwoli na przedostanie się specyfiku do cylindra? Miałam taki przypadek (co prawda nie w mercedesie) i lanie wd i innych dziadostw nic nie da ponieważ nie dostaje sie do gwintu. Na goracym silniku lepiej, nagar w tedy puszcza i łatwiej wykręcić świece. A jak sie nie uda to wykretak i jazda. Powodzenia
10-03-2015, 00:00
#10
tak, potwierdzam, spróbowac na gorącym silniku poobstukiwać w lewo/prawo kluczem, tak jak ktos juz napisal - jak dzięcioł popukać. zanim cokolwiek zaczniemy dzialac ze swiecą, to najpierw sprężone powietrze i porządnie gniazda wydmuchać. podobnie jak tłumiki - zapieczone gwinty i kołnierze rur zawsze się podgrzewa, bo wtedy to łatwiej puszcza.
C124 230CE EX
W140 S350TD
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości