#Logowanie Rejestracja
[M102] reduktor wydalania dwutlenku węgla?
  • 0 głosów - średnia: 0


08-05-2013, 10:24 #1
klisza
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:1 804 Liczba wątków:64 Dołączył:30.03.2013 Skąd:DW Auto:E320T 95 Reputacja: 11

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

08-05-2013, 10:58 #2
piotrek.m5
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 402 Liczba wątków:44 Dołączył:07.03.2013 Skąd:ZS Auto:260E 88' Reputacja: 26
Tutaj masz ciekawy materiał, co prawda w języku wroga ale Google Translate ładnie to tłumaczy na angielski:
http://www.unser-archiv.de/blog/technik
Pokrótce - ustrojstwo sterowane jest podciśnieniem i temperatura płynu. Na zimnym silniku zawór który pokazałeś na zdjęciu puszcza dodatkowe powietrze w dolot.

Żeby to dezaktywowac wystarczy zaślepić podcisnienie idace do tego zaworu albo widoczny na zdjęciu wąż w oplocie. Proponowałbym całkowicie wywalić ten wąż i zaślepic jego króciec bezposrednio przy Ke-jecie

08-05-2013, 11:08 #3
klisza
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:1 804 Liczba wątków:64 Dołączył:30.03.2013 Skąd:DW Auto:E320T 95 Reputacja: 11
Dzięki, tak też zrobię. Ciekawe, czy pomoże.

Pozwolę sobie zamieścić cytat z forum Bawarskiej Fabryki Samochodów:

Cytat:Od 2 tygodni mam is-a i też mam to ustroństwo, a że jestem ciekawy wszytskiego to zacząłem szperać po necie i prócz tego, że daje to możliwość zmiany normy emisji spalin np, z Euro 1 na Euro 2 nic wiecej się nie dowiedziałem. W moim przypadku zauważyłem, że podczas odpalania na zimnym silniku falują obroty co mnie bardzo denerwowało po rozgrzaniu było ok wszystko w normie. Postanowiłem dziś przed odpaleniem odpiąć te wężyki od tego Twin Teca i połączyć je ze soba ( w jednym i w drugim powstaje podciśnienie) i o dziwo silnik zapalił i zero jakiego kolwiek skakania czy falowania obrotów pięknie równo pracował na zimnym jak i poźniej na ciepłym, co do osiągów nic się nie zmieniło.

14-05-2013, 18:45 #4
klisza
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:1 804 Liczba wątków:64 Dołączył:30.03.2013 Skąd:DW Auto:E320T 95 Reputacja: 11
Zaślepiłem, ale nie przy wtrysku, bo w razie czego pod blokiem wrócę do poprzedniego stanu.

[Obrazek: image.jpg]

Z obserwacji na tą chwilę, to lepiej zapala. Wydaje się też, że wcześniej lekko się dławił na zimnym przy wkręcaniu na obroty. Wydaje, bo teraz jakby lepiej się wkręcał, ale nie wiem, czy to nie na zasadzie placebo. Pojeżdżę i zobaczę, ale prawdopodobnie pozbędę się tej instalacji całkowicie.

10-12-2013, 20:37 #5
Czaro
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:212 Liczba wątków:2 Dołączył:13.03.2013 Skąd:GST Auto:S124 E220 Reputacja: 8
Klisza, zeskanowałem instrukcje montażu systemu twin-tec, co prawda do silnika M111...ale może komuś się przyda przy demontażu?

[Obrazek: img001.jpg]

[Obrazek: img002.jpg]

[Obrazek: img003.jpg]








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości