#Logowanie Rejestracja
Kontrolki pod zegarami, dziwny problem.
  • 0 głosów - średnia: 0


21-07-2014, 00:52 #1
Puki372
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:75 Liczba wątków:8 Dołączył:15.02.2014 Skąd:LHR Auto:220E 93' Reputacja: 0

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

21-07-2014, 05:38 #2
Dejw
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:918 Liczba wątków:29 Dołączył:07.02.2014 Skąd:GA Auto:230CE 89' Reputacja: 8
Sprawdź dla pewności jednak to ładowanie alternatora. Sprawdź na zimnym i na ciepłym silniku. Zobacz też, czy pasek Ci się nie ślizga.
Miałem podobny problem od razu po zakupie. Dziwne było to, że nie zapalała się kontrolka ładowania, ale wszystko inne. U mnie nałożyło się przy okazji kilka problemów:
-alternator, który dałem od razu do przewinięcia (to był główny problem)
-zwarcie na silniczku wycieraczki (złodziej prądu)
-klocki hamulcowe na wykończeniu przypominały się podczas deszczu

21-07-2014, 09:33 #3
roxa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:645 Liczba wątków:27 Dołączył:07.03.2013 Skąd:PK Auto:250TD 92' Reputacja: 11
Regulator napięcia. Wymień.

[Obrazek: dsc01670o.jpg]
dr. roxa

21-07-2014, 09:59 #4
Dejw
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:918 Liczba wątków:29 Dołączył:07.02.2014 Skąd:GA Auto:230CE 89' Reputacja: 8
(21-07-2014, 09:33)roxa napisał(a):  Regulator napięcia. Wymień.

Słuchaj się Usmiech Wymień regulator i spomiaruj, zanim zaczniesz grzebać w instalacji.

Kamień Pokaż post
21-07-2014, 10:55 #5
Kamień
 
Najpierw pomiary, potem ew. wymiana.

U mnie były podobne objawy - kontrolka ładowania raz świeciła, raz się żarzyła, a czasami przez tydzień był spokój. Napięcie podczas ładowania raz było na poziomie 14,0V, innym razem 16,0V, a czasami 12,5V.

Wymieniłem regulator oraz szczotki i od razu zagotowałem akumulator, bo napięcie skoczyło do 18,0V.

Winna okazała się płyta prostownicza alternatora - jedna z nóżek diody prostowniczej pękła i w zależności od temperatury oraz drgań zamykała lub nie obwód prostowniczy.

Życzę, żeby to był sam regulator (bo to zaraz po szczotkach najtańsza w usunięciu usterka), ale wątpię.

21-07-2014, 15:43 #6
roxa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:645 Liczba wątków:27 Dołączył:07.03.2013 Skąd:PK Auto:250TD 92' Reputacja: 11
Kamień, to regulator wymieniasz niezależnie od szczotek? A jak zagotowałeś aku, to pewnie kipiało i odbiorniki szlag trafił?

[Obrazek: dsc01670o.jpg]
dr. roxa

Kamień Pokaż post
21-07-2014, 17:16 #7
Kamień
 
Przecież można same szczotki wymienić, lub sam regulator - to nie jest jeden element. Ponadto stare, oryginalne regulatory są nieraz o niebo lepsze niż nowe zamienniki. Do zniszczeń na szczęście nie doszło, bo kontrolowałem napięcie miernikiem i od razu po osiągnięciu 18V i bulgotaniu aku wyłączyłem zapłon.

22-07-2014, 11:29 #8
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 182 Liczba wątków:48 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
A musicie się tak napinać? Już któryś wątek z kolei to widzę...

22-07-2014, 11:30 #9
roxa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:645 Liczba wątków:27 Dołączył:07.03.2013 Skąd:PK Auto:250TD 92' Reputacja: 11
Dobre. Napisz coś jeszcze, to może od nowa budowy 124 się dowiem.

[Obrazek: dsc01670o.jpg]
dr. roxa
Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2014, 11:30 przez roxa.

Kamień Pokaż post
22-07-2014, 11:35 #10
Kamień
 
(22-07-2014, 11:29)Biały napisał(a):  A musicie się tak napinać? Już któryś wątek z kolei to widzę...

Przeczytaj jeszcze raz moje wypowiedzi i wskaż mi moment w którym się "napinam".

PS. Na zaczepki szanownego Roxy już dawno nie odpowiadam - szkoda życia na pierdoły.








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości