#Logowanie Rejestracja
Klimatyzacja W124 250D 95` manualna OM 605.911
  • 0 głosów - średnia: 0


27-05-2016, 17:44 #1
MrSpooner
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:55 Liczba wątków:6 Dołączył:27.05.2016 Skąd:SK Auto:W124 250D 95` - NL Reputacja: 0

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

27-05-2016, 19:34 #2
RamzesPS
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:995 Liczba wątków:31 Dołączył:25.06.2013 Skąd:ZS Auto:E200 Coupe 93' Reputacja: 8
Po tygodniu układ masz całkowicie pusty? Nawet gdyby zadziałał zawór bezpieczeństwa to i tak pod lampą widziałbyś zielone ślady. Jeżeli podczas nabijania klimatyzacji był dawany już kilkakrotnie barwnik UV i nic nie widac, kompletnie nic...to stawiałbym na parownik. Zajrzyj lampą w skropliny od spodu auta.

27-05-2016, 19:59 #3
MrSpooner
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:55 Liczba wątków:6 Dołączył:27.05.2016 Skąd:SK Auto:W124 250D 95` - NL Reputacja: 0
Mam uklad calkowicie pusty jak jade taka dluga trase obojetnie czy ten sam dzien nabije klime rano po przyjezdzie jest pusto a pod maska nie widze zadnego koloru pod lampa UV, normalnie po miescie jak jezdze w holandii z 3 miechy mi trzyma, ale przyjrze sie lepiej parownikowi moze masz racje. Mam tylko trzy pytanka:

-jak najlepiej sprawdzic szczelnosc parownika?(skropliny od spodu auta cos jeszcze jak zegary sciagne nie dojde tam lampa?)
-gdzie mam szukac tego zaworu bezpieczenstwa?
-jezeli to parownik wchodzi w gre oczywiscie tylko zdejmowanie calej deski rozdzielczej tak?

27-05-2016, 20:24 #4
RamzesPS
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:995 Liczba wątków:31 Dołączył:25.06.2013 Skąd:ZS Auto:E200 Coupe 93' Reputacja: 8
Bardzo dziwne hmm, załózmy że w trasie przy dużych obrotach silnika zwiększa się ciśnienie w układze i wyrzuca czynnik zaworem (choć podczas jazdy układ jest "chłodzony" przez powietrze) Jak masz podłączone manometry to jakie masz cisnienie na stronie tłocznej na wolnych obrotach? Włączają się wentylatory skraplacza?

Co do szczelności parownika to albo słychać w kratkach nawiewu syczenie, albo będzie widać w skroplinach barwnik. Daj 25 bar azotu do układu i przyłóż ucho do kratek nawiewu wewnątrz auta, może coś będziesz słyszał.

Zawór bezpieczeństwa jest na osuszaczu. Co do wymiany parownika to trzeba ściągać całą deskę.

https://www.youtube.com/watch?v=hPAAo9Mia6M

27-05-2016, 20:43 #5
MrSpooner
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:55 Liczba wątków:6 Dołączył:27.05.2016 Skąd:SK Auto:W124 250D 95` - NL Reputacja: 0
ok bardzo bardzo dziekuje Ci za odpowiedz! mysle ze wszystko jutro zweryfikuje i napisze co wyszło...

A jak mam podlaczone manometry (jezeli dobrze Cie rozumiem Oczko) przy niskich obrotach przy wroscie ciśnienia do 15 barow chyba dokladnie nie pamietam wentylatory skraplacza sie wlanczaja a jak cisnienie wzrasta jakos do 20 barow to wylancza sie automatycznie kompresor, sory nie pamietam dokladnie wartosci jutro sprawdze w kazdym razie wszystkie czujniki dzialaja odcinaja w dobrym momencie kompresor i załanczaja wentylatory skraplacza chyba o to pytales ;p

P.S.
cos sie obawiam ze to parownik juz nawet nie chodzi o koszty ale ciezko znalezc kogos w polsce kto dzisiaj zna sie na tyle na W124 i chce mu sie za to brac.... chyba ze slyszales moze o jakis warsztatach ktore sie tym zajmuja?

27-05-2016, 20:55 #6
MrSpooner
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:55 Liczba wątków:6 Dołączył:27.05.2016 Skąd:SK Auto:W124 250D 95` - NL Reputacja: 0
zobaczyłem własnie filmik

https://www.youtube.com/watch?v=hPAAo9Mia6M

chyba juz nikt sie tego nie podejmie w polsce Oczko

27-05-2016, 21:00 #7
RamzesPS
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:995 Liczba wątków:31 Dołączył:25.06.2013 Skąd:ZS Auto:E200 Coupe 93' Reputacja: 8
Dlaczego nie? Każdy lepszy serwis klimatyzacji Ci to ogarnie. U mnie taka wymiana kosztuje 600-800 zł.

27-05-2016, 21:03 #8
MrSpooner
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:55 Liczba wątków:6 Dołączył:27.05.2016 Skąd:SK Auto:W124 250D 95` - NL Reputacja: 0
gdzie? za tydzien mam urlop wracam z Rotterdamu zostawiam Ci Mercedesa place z gory urlop mam 3 tygodnie ;p

27-05-2016, 21:11 #9
RamzesPS
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:995 Liczba wątków:31 Dołączył:25.06.2013 Skąd:ZS Auto:E200 Coupe 93' Reputacja: 8
99% sukcesu to dobra diagnoza...więc najpierw na tym trzeba się skupić Usmiech A gdyby coś to zapraszam do Szczecina Usmiech

27-05-2016, 21:22 #10
MrSpooner
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:55 Liczba wątków:6 Dołączył:27.05.2016 Skąd:SK Auto:W124 250D 95` - NL Reputacja: 0
ok ok trzymam za slowo, mam paru znjaomych w Szczecinie chetnie odwiedze i moge zostawic auto u Ciebie zweryfikujemy mysle dosc imponujace doswiadczenie i umiejetnosci jeśli mnie przeczucie nie myli ;p, ale jeszcze raz dziekuje wiele mi wyjasniles a juz 3 rok siedze nad tym tematem...

Grunt to dobra diagnoza! No to jutro do pracy Oczko








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości