#Logowanie Rejestracja
Klima automatyczna, środkowy nawiew
  • 0 głosów - średnia: 0


17-04-2013, 16:25 #1
Don2em
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:77 Liczba wątków:7 Dołączył:16.03.2013 Skąd:SK Auto:250TD Turbo 91' Reputacja: 0

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

[Obrazek: a149eeebc72dedc3.jpg]

17-04-2013, 21:39 #2
lafiesta
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:3 Liczba wątków:0 Dołączył:16.04.2013 Skąd:Bielsko-Biała Auto:320CE 94' Reputacja: 0
Przy rolce od otwierania/zamykania powinieneś mieć właśnie przymocowane cięgno na imbus, które się montuje do tego białego "czegoś" Jezyk2

17-04-2013, 21:55 #3
Don2em
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:77 Liczba wątków:7 Dołączył:16.03.2013 Skąd:SK Auto:250TD Turbo 91' Reputacja: 0
Ale to mówisz o tej pierwszej klapie, a za nią jest druga, która otwiera drogę powietrzu za nagrzewnicy/parownika i ja właśnie z nią mam problem.

[Obrazek: 961198fe42a39a48m.jpg]
Tak jak na foto

[Obrazek: a149eeebc72dedc3.jpg]
Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2013, 22:00 przez Don2em.

piotrek.m5 Pokaż post
17-04-2013, 23:18 #4
piotrek.m5
 
Wyciągnij poduszkę pasażera/schowek. Za nim będzie zawór dystrybucji podciśnienia do siłowników sterujących klapami. Może coś się przy nim wypieło. Jeśli jest ok to następujace numery wyjść z zaworu sterują:
1 - obieg zamknięty / powietrze z zewnątrz
2 - obieg zamknięty / powietrze z zewnątrz
3 - nawiew na nogi
4 - klapa kratki centralnej
5 - nawiew na szybę
6 - (nie wiem, opisane jest jako jakas klapa obejściowa)
7 - nawiew na szybę
1 i 2 idzie do jednego siłownika, tak samo jak 5 i 7. Nie wiem który przewód odpowiada za jaką pozycję, czy otwarty czy zamknięty ale to mało istotne. Dla ciebie wyjscie numer 4 powinno być interesujace oraz wychodzący z niego przewód podciśnieniowy czerwono-czarny.
Daj znać jak to sprawdzisz czy to co napisałem ma sie jakoś do rzeczywistości Oczko

18-04-2013, 12:59 #5
Don2em
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:77 Liczba wątków:7 Dołączył:16.03.2013 Skąd:SK Auto:250TD Turbo 91' Reputacja: 0
Dzięki za odpowiedz, jak tylko będzie chwila, będę badał. Ale właśnie te sterowanie mi nie grało, bo przy każdej innej zmianie pracy słychać, ze coś się na zaworze dzieje

[Obrazek: a149eeebc72dedc3.jpg]

30-05-2013, 13:28 #6
Don2em
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:77 Liczba wątków:7 Dołączył:16.03.2013 Skąd:SK Auto:250TD Turbo 91' Reputacja: 0
Trochę się tym bawiłem i faktycznie zaworek nr 4 odpowiada za ta klapę... Jak się odepnie wężyk i ręcznie obniży klapę to trzymając koniec wężyka klapa zostaję otwarta, dmuchając nie da się jej otworzyć. Gdy otwartą założymy na zawór tez trzyma przez jakiś czas potem opada. Teraz pytanie w jakich sytuacjach ona powinna być zamknięta

[Obrazek: a149eeebc72dedc3.jpg]

21-06-2013, 14:49 #7
darul
Administrator
Status: Offline Liczba postów:5 881 Liczba wątków:319 Dołączył:04.03.2013 Skąd:ZKL Auto:E320 coupe 94' Reputacja: 21
Don2em, rozwiązałeś temat?

U mnie, przy klimie manualnej jest podobnie. Czasem ze środkowych kratek bardzo słabo dmucha (tak samo na zamkniętym obiegu i otwartym).
Naciskając przełącznik obiegu, słychać tylko pyknięcie. Czasem, słychać głośniejsze otwarcie klapy i bucha zimnem.

22-06-2013, 05:24 #8
Don2em
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:77 Liczba wątków:7 Dołączył:16.03.2013 Skąd:SK Auto:250TD Turbo 91' Reputacja: 0
Jeszcze niestety nie, muszę się dostać do obudowy tej klapy. Samo podciśnienie już przytrzymuje mi ta klapę ale jak otworze ja ręcznie:| Będę się tym zajmował w następnej kolejności teraz walczę z niekręcącym się wiatrakiem nawiewu..

[Obrazek: a149eeebc72dedc3.jpg]








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości