#Logowanie Rejestracja
ke-jet cisnienie w baku i zawor upustowy
  • 0 głosów - średnia: 0


08-04-2017, 05:55 #1
Dejw
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:923 Liczba wątków:31 Dołączył:07.02.2014 Skąd:GA Auto:230CE 89' Reputacja: 8

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

08-04-2017, 21:41 #2
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 176 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Jezeli regulator cisnienia paliwa jest przed ke jetem to nie bedzie mialo to wplywu. Po prostu pompa będzie miala lżej

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.

09-04-2017, 03:07 #3
Dejw
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:923 Liczba wątków:31 Dołączył:07.02.2014 Skąd:GA Auto:230CE 89' Reputacja: 8
Na samym poczatku filmu od 1:10 min. gosciu opisuje miedzy innymi zawor upustowy zbiornika paliwa:
https://www.youtube.com/watch?v=a4fJAfXYxWk  

Tu na schemacie go nie bylo, wiec dorysowalem go na niebiesko mniej wiecej gdzie powinien byc podlaczony:
[Obrazek: Fuel_Injection.jpg]
Jesli wszystkie powroty (na zolto) z 9. obrotowego regulatora cisnienia kontrolnego, 7. temperaturowego regulatora cisnienia kontrolnego oraz z glownego regulatora cisnienia rozdzielacza (zaznaczony na zielono), sa odprowadzone do zbiornika paliwa, to przy nieprawidlowym cisnieniu w baku, ktore ma utrzymywac wartosc 0,3 Bar poprzez zawor upustowy, moim zdaniem posrednio moze oddzialywac na cisnienia w powrotach z regulatorow. Cisnienie kontrolne oddzialywujace na tlok sterujacy dawka paliwa wstepnie ma wynosic jedynie 0,5 Bar. 
   Roznica miedzy cisnieniem panujacym w zbiorniku a cisnieniem sterujacym jest niewielka. Jesli zawor upustowy nie otworzy sie przy cisnieniu 0,3 to moim zdaniem moze byc przyczyna wzrostu cisnienia kontrolnego do wartosci utrudniajacej ruch tloka sterujacego i tym samym utrudnic odpalenie silnika. 
   Prosze mnie wyprowadzic z bledu, jesli sie myle. Moja teoria opiera sie w tej chwili jedynie na rysunkach, w ktorych moga byc braki w elementach ukladu takich jak np. zaworki zwrotne. 
   Ponowie zatem pytania: 
Czy wogole istnieje cos takiego jak "zawor upustowy cisnienia w zbiorniku paliwa", gdzie jest umiejscowiony i jak wyglada? Czy moze on miec wplyw na prace ke-jeta przynajmniej we wstepnej fazie rozruchu, gdy silnik jest jeszcze zimny?

Bialy, dziekuje za odpowiedz powyzej. Na Ciebie zawsze mozna liczyc.

10-04-2017, 21:57 #4
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 176 Liczba wątków:47 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Założyłem "jednokierunkowość" powrotu z regulatora ciśnienia paliwa - błąd.

Pod lewym przednim błotnikiem znajduje się filtr węglowy mający za zadanie wychwytywanie oparów z baku, więc powinien być podpięty do tego zaworu. Może sam filtr jest niedrożny? Trzeba by prześledzić przebieg jego przewodów.

Kuj żelazo póki gorące, pij wódkę póki zimna.
 Podziękowali: Dejw

11-04-2017, 15:21 #5
Dejw
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:923 Liczba wątków:31 Dołączył:07.02.2014 Skąd:GA Auto:230CE 89' Reputacja: 8
No to Bialy wskazales mi droge. O to mi chodzilo. I tak bede sciagal blotniki, wiec dam znac co znalazlem. Cisnienie w baku jednak nie powinno zaklocac pracy wtrysku... Ale zawor takowy istnieje z tego co mowisz i filterek jakis tam jest. Moze jest cos przytkane, bo mam wrazenie, ze cisnienie w baku jest jednak za wysokie.

Zabawne jest to, ze kumpel mial problemy z odpalaniem M102, Wszystko wygladalo dobrze, rozrusznik krecil niby normalnie, ale mimo wszystko wymienil akumulator. Zaden klopot z wtryskiem, zadne zimne, cieple, lewe powietrze itd. Cewka nowa, swiece, przewody Beru, palec, odma- nowe! Ke-jet po regulacji. Na zimnym mu sie odstawial na wolnych i nie bylo ssania. Prad rozruchowy widocznie byl za slaby i tyle. Dziwne, bo nie bylo widocznych przeslanek, ze aku sobie nie radzi. Mogl miec tez pewnie za duzy pobor przy ladowaniu i alternator nie wyrabial, to mu na zimnym gasl. Po wymianie pojawilo sie jakos ssanie Usmiech Magia!

11-04-2017, 15:25 #6
Marcin124
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:360 Liczba wątków:3 Dołączył:18.10.2015 Skąd:NKE Auto:C124 E320 '94 Reputacja: 1
z tego co wiem to zawor zpd ma cos do ssania, u mnie na zimnym musze trzymać obroty na 1000 przez chwile, wszystko wymieniłem na beru ale do zpd jeszcze nie dotarlem

11-04-2017, 16:27 #7
Dejw
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:923 Liczba wątków:31 Dołączył:07.02.2014 Skąd:GA Auto:230CE 89' Reputacja: 8
Zawór zpd był sprawdzany. Wszystko sprawdzane chyba było i ssanie czasem tylko sie pojawiało. Po wymianie aku ssanie jest! Nie wiem jak i dlaczego, ale tak się stało.

11-04-2017, 16:42 #8
Marcin124
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:360 Liczba wątków:3 Dołączył:18.10.2015 Skąd:NKE Auto:C124 E320 '94 Reputacja: 1
4 dni temu wymieniłem aku na nowke, ssania dalej brak, wiec wg mnie nie tedy droga

11-04-2017, 17:19 #9
Dejw
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:923 Liczba wątków:31 Dołączył:07.02.2014 Skąd:GA Auto:230CE 89' Reputacja: 8
To może być zawór zpd. (Normalnie otwarty, po nagrzaniu się zamyka). Wtrysk startowy możesz wykręcić i podłączony sprawdzić rozpylanie. Czujniki temperaturowe albo regulator ciśnienia kontrolnego (nr.7 na rysunku). Jak wszystko zawiedzie to jeszcze może być przytarty tłoczek dozujący paliwo w rozdzielaczu, ale to ostateczność.








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości