#Logowanie Rejestracja
Jak sprawdzić Visco
  • 0 głosów - średnia: 0


20-04-2014, 11:04 #1
korpa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 755 Liczba wątków:29 Dołączył:25.03.2013 Skąd:ZGL Auto:300TE 89r, m103 Reputacja: 16

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

20-04-2014, 11:35 #2
darul
Administrator
Status: Offline Liczba postów:5 983 Liczba wątków:321 Dołączył:04.03.2013 Skąd:ZKL Auto:E i A Reputacja: 22
Sprawne visco zawsze jest spięte po odpaleniu zimnego silnika. Puszcza dopiero po kilku minutach a spina sie ponownie jak jest za wysoka temperetura.

20-04-2014, 11:37 #3
Czaro
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:213 Liczba wątków:2 Dołączył:13.03.2013 Skąd:GST Auto:W124 300D Reputacja: 8
Hej.
Ja sprawdzam tak: najlepiej na mocno rozgrzanym silniku (po trasie) staje najlepiej w bezwietrznym miejscu i na stojącym aucie trzymam tak 2,5-3 tys. obr. Temperatura rośnie i jeśli visko sprawne to przed kreską oznaczającą 100 stopni załączy się wentylator (będzie słychać szum) temperatura zacznie spadać przy 80-ciu paru stopniach wentylator się wyłączy. Można czynność powtórzyć.
Jeśli nie załączy się między 100 a 120 - wisko nie sprawne - tylko nie dopuścić do przegrzania silnika...
Generalnie jeśli wisko niesprawne zauważysz to stojąc w korku - temperatura będzie rosnąć i rosnąć aż do czerwonego pola...w takim przypadku nie ma sensu sprawdzać.

Aha... przy nagrzewaniu warto sprawdzić, czy chłodnica cała się nagrzewa (tzn. dolna jej część) - czy dolny jej przewód jest gorący.
Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2014, 11:52 przez Czaro.

20-04-2014, 14:14 #4
korpa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 755 Liczba wątków:29 Dołączył:25.03.2013 Skąd:ZGL Auto:300TE 89r, m103 Reputacja: 16
hejka.

Chłodnica cała "ciepła"... zaraz jadę się bujnąć nad spacer to sprawdzę resztę ale wiatrak hula z tym, że np. lecę trasą, lecę, lecę (my mamy towar, a oni pecel Oczko) wjeżdża, na wiochę, zwalniam i temperatura skacze powyżej 100 czasami.. bujnę się znowu spadnie na górny brzuszek... zatrzymam się, odpalam temp pod 100 ale wentylator chodzi... zmiany temp. następują szybko i czasami wydaje mi się, że to aż niemożliwe, żeby tak sobie hulały te temperaturki na wskaźniku, bo stracić 20stopni i przybrać to raczej trzeba chyba kilku minutek szybkich? a u mnie skacze ta temp. w mgnieniu oka.

20-04-2014, 14:22 #5
Pueblo
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:211 Liczba wątków:12 Dołączył:21.03.2013 Skąd:ZS Auto:W140 400SE 92' Reputacja: 2
sprawdź pompę wody, może niedomaga.

Król jest jeden !

20-04-2014, 14:32 #6
korpa
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 755 Liczba wątków:29 Dołączył:25.03.2013 Skąd:ZGL Auto:300TE 89r, m103 Reputacja: 16
pompa jest świeża... zrobiła koło 1000km - nówka z pudełka Ruville.

jak nie cieknie to jak ją można jeszcze sprawdzić?

piotrek.m5 Pokaż post
20-04-2014, 15:14 #7
piotrek.m5
 
To jak ci nadludzko wariuje wskaznik to masz zegary dupniete Macieju

20-04-2014, 16:20 #8
piechun
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:213 Liczba wątków:7 Dołączył:15.03.2013 Skąd:warszawa/TORUŃ Auto:320CE 93' Reputacja: 0
podlacze sie pod temat. pisze z gory ze jestem kompletnie zielony w tej kwestii i moje nazewnictwo odbiega od poprawnego Oczko
zauwazylem, ze jak jest cieplo bardzo czesto wlacza mi sie jakby to nazwac ... 'glosny wentylator'. wskazowka dobiera do 100st, wlacza sie , schladza silnik i jest ok, wylacza sie. wczesniej robilo mi sie to naprawde sporadycznie, przy wielkich upalach i w korku, teraz wystarczy, ze jest troche cieplej, pojezdze po miescie i co jakis czas sie wlacza i schladza silnik - pochodzi jakas minute, temp spada i jest ok
co moze byc przyczyna takiego dogrzewania sie silnika ?
nie wiem czy ma to zwiazek ze sprawa, mam 3,2 z klima i wiem, ze jednemu z wiatrakow zaciera sie lozysko - jeden jak krece reka to chodzi luzno, drugi z wyraznym oporem.
wisko chyba mam sprawne - jak wiatrak ten miedzy chlodnica a silnikiem chodzi, to reka nie da sie go zatrzymac - gdzies wyczytalem ze tak sie sprawdza.

przy wlaczanej klimie ten wentylator wlacza sie od razu prawie i wylacza jak klime wylacze. czy moje wrazenie tego glosnego dzwieku to moze byc zajechany wentylator jeden i wydaje takie odglosy a silnik wczesniej tak samo lapal temperature, tylko wentylatory chodzac cicho-poprawnie nie zwracaly na to mojej uwagi ?

[Obrazek: awwatasis.jpg]

piotrek.m5 Pokaż post
20-04-2014, 17:21 #9
piotrek.m5
 
Wentylatory skraplacza powinny chodzic cyklicznie w zaleznosci od cisnienia w ukladzie na wolnym biegu. Szybki bieg wentylatorow elektrycznych sluzy zdaje sie do wspomagania pracujacego visco jezeli temperatura plynu przekroczy jakas tam wartosc, chyba 110stopni. Sprobuj sprawdzic na ktorym biegu chodza te wiatraki bo moze to tylko klimatyzacja pracuje a wiatrak rzęzi
W skrzynce z prezekaźnikami sa dwa przekaźniki z bezpoiecznikami. Odpowiadaja za wolny i szybki bieg. Jak wentylatory ruszą to wyciagnij je po kolei, bedzie wiadomo na ktorym przekaźniku (biegu) chodziły

20-04-2014, 17:44 #10
piechun
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:213 Liczba wątków:7 Dołączył:15.03.2013 Skąd:warszawa/TORUŃ Auto:320CE 93' Reputacja: 0
sytuacja sie zdarza przy wylaczonej klimie takze. wiec klima w czasie ich pracy nie dziala. dzieki za odpowiedz, bede patrzyl

[Obrazek: awwatasis.jpg]








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości