drżenie kierownicy
22-10-2013, 22:23
#2
wyważ koła, powinno pomóc
łożyska musisz wyregulować, do skontrolowania końcówki drążków kierowniczych, wspornik układu kierowniczego i amortyzator skrętu
łożyska musisz wyregulować, do skontrolowania końcówki drążków kierowniczych, wspornik układu kierowniczego i amortyzator skrętu
Motors Running Now You’re Gonna Learn
Waitin On The Line Make Your Tires Burn
Fast Faster Faster Faster Speeding Always Kills
Nothing Else Takes Us To Get These Thrills
23-10-2013, 02:32
#3
jesli jedziesz powoli i slyszych chrobotanie na drobnych dziurach, tak jakby cos postukiwalo - zaznacze ze bedzie to dobrze slyszalne od samych w zasadzie kół a bardziej jakby od prawego przy małej prędkości i na drobnych dziurach - typu "jumby" czy droga z kamienia, rowniez na kierownicy bedzie dyskomfort to prawie napewno:
wspornik układu kierowniczego
rowniez niewielki hałas i dyskomfort spory jadac po drobnych dziurach powodują:
amortyzator drgań poprzecznych (skrętu) jak również wywalone gumy stabilizatora
amorek u mnie juz drugi raz wymieniałem, gumy na stabilizatorze srednio raz w roku wymieniam. (autem za mojej kadencji przejechane mam 120k)
wspornik układu kierowniczego
rowniez niewielki hałas i dyskomfort spory jadac po drobnych dziurach powodują:
amortyzator drgań poprzecznych (skrętu) jak również wywalone gumy stabilizatora
amorek u mnie juz drugi raz wymieniałem, gumy na stabilizatorze srednio raz w roku wymieniam. (autem za mojej kadencji przejechane mam 120k)
C124 230CE EX
W140 S350TD
23-10-2013, 13:04
#4
23-10-2013, 19:00
#5
już wiem
wjechałem dziś na kanał i okazało się że drążek łączący maglownicę ze wspornikiem ma straszne luzy. oprócz tego wspornik strasznie trzeszczy przy skręcaniu Łożyska już dokręciłem i nie mają luzu. Zamówiłem ten drążek i komplet naprawczy wspornika. Jak tylko będę miał trochę czasu to powymieniam wszystko i spokój. A to że zaczęło tak drżeć po wymianie kół to pewnie zbieg okoliczności. Ale na wyważarkę podjadę dla pewności. Dzięki panowie 


23-10-2013, 20:45
#6
Koła po każdym sezonie się wyważa. Nigdy nie będzie tak że po sezonie zdejmiesz i na następny sezon będzie OK
23-10-2013, 20:54
#7
Ja jeszcze nigdy w żadnym aucie nie założyłem kół przed wyważeniem. Jak vizart pisze po sezonie w garażu zawsze jakieś poprawki odważników były.
23-10-2013, 22:07
#8
dlatego też dla pewności podjadę niech je zważy
chociaż nigdy z tym problemów nie miałem.

26-10-2013, 10:33
#10
Główną przyczyną nadmiernych luzów był luźny wąs kolumny kierowniczej. Dokręciłem śrubę i luzy zniknęły, oprócz tego drążek łączący kolumnę z wspornikiem miał minimalne luzy i dla świętego spokoju też go wymieniłem choć jeszcze by pośmigał. No i wymieniłem komplet naprawczy wspornika. Teraz merc się prowadzi aż miło 

Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości