#Logowanie Rejestracja
Dodatkowy wiatrak chlodnicy/klimatyzacji
  • 0 głosów - średnia: 0


11-06-2013, 16:25 #1
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 369 Liczba wątków:75 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

11-06-2013, 17:27 #2
piotrek.m5
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 402 Liczba wątków:44 Dołączył:07.03.2013 Skąd:ZS Auto:260E 88' Reputacja: 26
Otwórz skrzynkę bezpieczników, odkręć pokrywkę żeby dostać się do przekaźników. Są tam dwa przekaźniki z bezpiecznikami. Jeden od szybkiego, drugi od wolnego biegu. Sprawdź najpierw te bezpieczniki. Ja miałem wolny bieg spalony jak kupiłem auto

11-06-2013, 18:05 #3
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 369 Liczba wątków:75 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
A jakieś numerki tych przekaźników? Zeby

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

11-06-2013, 19:38 #4
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 369 Liczba wątków:75 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
Pomostkowałem dwa czujniki ten czerwony przy czarnej puszcze wiatrak ruszył na I biegu zsmostkowałem ten drugi na gorze przy wyjściu z głowicy i wystartował na II bieg. Czy czujnik czerwony będzie padnięty czy może być inna przyczyna? A ten górny można sprawdzić wykręcając go i przygrzać go zapalniczką az powinien ruszyć wiatrak?

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

11-06-2013, 21:36 #5
piotrek.m5
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 402 Liczba wątków:44 Dołączył:07.03.2013 Skąd:ZS Auto:260E 88' Reputacja: 26
A po co ci numerki przekaźników? Są conajmniej dwa i conajmniej dwa z nich mają bezpieczniki więc wg mnie żadne numerki ci nie potrzebne jeśli sprawdzisz bezpiecznik w kazdym z nich.

Skoro po zwarciu czujników wentylator chodzi to bezpieczniki są OK.

Żaden z moich diesli mi sie nigdy tak nie zagrzał, nawet w korkach w upale. Visco masz sprawne?? Przy takiej temperaturze powinno byc spięte na full. Ten wentylator elektryczny nie jest niezbędny do chlodzenia silnika.

12-06-2013, 00:32 #6
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 369 Liczba wątków:75 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
Visco jest ok, tylko był wadliwy termostat i się nie otworzył został od razu wymieniony. Chciał bym tylko sprawdzić w razie jakiś niespodziewanych sytuacji. I kolejne bo o tym nie wiedziałem ojciec leciał pod Hamburg z włączoną klimą po drodze nagle uderzyło gorącym powietrzem to wyłączył klimę dojechał na miejsce i klima działała. Czy może być tak ze za niski poziom czynnika w klimatyzacji nie powoduje odpowiedniego wzrostu ciśnienia, natomiast może powodować takie uderzenie ciepła z nawiewu? I czy dało by ten czujnik oszukać zwiększając ciśnienia nawet samego powietrza na graniczne dla załączenia wiatraka, i oczywiście ile ono wynosi?

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"

12-06-2013, 08:20 #7
piotrek.m5
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 402 Liczba wątków:44 Dołączył:07.03.2013 Skąd:ZS Auto:260E 88' Reputacja: 26
Uderzenie nie jest spowodowane niskim poziomem czynnika. Są dwa wyjścia:
- zaśniedziały bezpiecznik od klimatyzacji/ogrzewania zrobił na chwile przerwę i cały układ się wyłączył
- temperatura wody chłodzącej przekroczyła jakąś tam wartość, nie pamietam ale coś ponad 110stC i sterownik wyłączył klimę jako zbędne obciażenie uruchamiając przy tym grzanie na maxa. Sterownik klimatyzacji albo EDS ma taką funkcję. Układ bierze temperaturę z czujnika dwupinowego w głowicy przy filtrze paliwa więc jeśli on wariuje to mogą sie takie jaja dziać.

Mi się też zdarzają takie nagłe zwiechy - z chłodzenia nagle przełącza sie na full grzanie, panel sterowania nie reaguje, można sobie przyciskać guziki i nawet diody na nich się nie zapalają. Trzeba się zatrzymać, zgasic silnik, odczekać 5 min i wszystko wraca do normy

Twojego ostatniego zdania nie rozumiem
Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2013, 08:23 przez piotrek.m5.

12-06-2013, 15:59 #8
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 369 Liczba wątków:75 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
Znaczy stało się to podczas jazdy woda miała temperaturę około 80 stopni. bezpieczniki oglądałem wyglądają ok, poruszałem nimi oczywiście i jest wszystko ok. Nie wiem ten czujnik przy filtrze paliwa wygląda na świeży nie dawno wymieniany, ale dla pewności będę musiał go obejrzeć.

Chodziło mi o to że czerwony czujnik załącza I bieg po osiągnięciu danej wartości ciśnienia w układzie. Teoretycznie można by sztucznie zwiększyć ciśnienie do tego poziomu i sprawdzić czy wiatrak wystartuje. Tylko teraz czy to jest możliwość wytworzenia takiego cienienia jakimś sposobem oraz jaka jest wartość ciśnienia, która włącza wiatrak.

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"
Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2013, 16:00 przez Truskawek.

12-06-2013, 17:38 #9
piotrek.m5
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:2 402 Liczba wątków:44 Dołączył:07.03.2013 Skąd:ZS Auto:260E 88' Reputacja: 26
Jak wykrecisz ten czujnik to rozszczelnisz cały układ. Nie ma możliwości jego sprawdzenia bez uprzedniego demontażu. Koło się zamyka. Obserwuj, może jednak się załączy

12-06-2013, 18:19 #10
Truskawek
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 369 Liczba wątków:75 Dołączył:22.05.2013 Skąd:ZK Auto:E 300TD 96' OM606 Reputacja: 6
Obserwuję, i jakoś słabo to widzę żeby działał, i tak trzeba uzupełnić układ to może jednak przy wyciągnięciu czynnika i odgrzybianiu sprawdzę czujnik.

- Jechałeś kiedyś Mercedesem?
- Nie
- No to najwyższy czas spróbować .To jak podróż do nieba tylko że bez potrzeby umierania

Autor: Carlos Ruiz Zafon "Cień Wiatru"
Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2013, 18:20 przez Truskawek.








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości