#Logowanie Rejestracja
Automatyczna skrzynia - Problem
  • 0 głosów - średnia: 0


19-01-2014, 15:55 #1
adamus113
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:52 Liczba wątków:5 Dołączył:17.03.2013 Skąd:ZPY Auto:300D 92' Reputacja: 2

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

[Obrazek: img799kopiowanie.jpg]

19-01-2014, 19:07 #2
Wladca-Swiata
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:14 Liczba wątków:1 Dołączył:31.08.2013 Skąd:Óć Auto:S124 E280T Reputacja: 1
Najprawdopodobniej tarczki (ew. modulator, ale to raczej by nie poleciało od braku oleju), ale przy rozbiórce starego automatu i tak dojdzie kosztów (warto zrobić cały remont, chyba że myśliszo sprzedaży), także szykuj się na koszty od 1500 do 3-4000.

19-01-2014, 19:57 #3
Biały
Klubowicz
Status: Offline Liczba postów:2 183 Liczba wątków:48 Dołączył:08.03.2013 Skąd:LC Auto:E200 Reputacja: 6
Ciśnij kolesia o pokrycie kosztów remontu

MarcinW124 Pokaż post
19-01-2014, 23:59 #4
MarcinW124
 
A tak może warto najpierw wymienić przekaźnik....zanim wpadniemy w wir kosztów.
Pierwszy i jedyny jaki miałem problem z ASB polegał na przeciąganiu 2-3 bieg.
Koszt 19zł w serwisie MB. Skoro po kolejnej wymianie oleju na właściwy już nie masz zgrzytania, to może powodem przeciągania jest właśnie przekaźnik (przy nowym rzadszym oleju)

Nadmieniam, że taki problem miałem u mnie i wymiana przekaźnika go wyeliminowała.
Gdybyś jednak poszedł tym tropem na początek, to pamiętam, że mają w salonie dziwnie nazwany ten przekaźnik: "prowadnica resoru", nie wiem dlaczego, ale możesz zasugerować...Oczko

piotrek.m5 Pokaż post
20-01-2014, 00:02 #5
piotrek.m5
 
Jaki przekaźnik Marcin? Od kickdownu? To nie to. Chyba ze mówisz o zestawie zaworka K1 to inna sprawa. On właśnie odpowiada za przeciąganie zmiany z 2 na 3

MarcinW124 Pokaż post
20-01-2014, 00:04 #6
MarcinW124
 
Dokładnie piszę o K1 w skrzyni od przeciągania biegu.
Tak to rozumiem, "przeciąga z 2-3 bieg...."

21-01-2014, 01:21 #7
mariusz-400E
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:41 Liczba wątków:0 Dołączył:21.06.2013 Skąd:LLU Auto:Ex 400E 92' Reputacja: 0
Na początek proponowałbym pojechać do jakiegoś warsztatu od ASB, na regulację skrzyni, mi po regulacji przestała przeciągać z 2 na 3.

21-01-2014, 21:22 #8
adamus113
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:52 Liczba wątków:5 Dołączył:17.03.2013 Skąd:ZPY Auto:300D 92' Reputacja: 2
Chyba tak zrobię, podjade do jakiegoś zakładu i powiedzą co jest grane. Teraz trochę jeździłem i zauważyłem, że tak po około 30 minutach jazdy czasami przeciąganie ustaje, ale też jak silnik już się rozgrzeje to wsteczny dalej głośno zapina.

[Obrazek: img799kopiowanie.jpg]

27-07-2017, 18:02 #9
adamus113
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:52 Liczba wątków:5 Dołączył:17.03.2013 Skąd:ZPY Auto:300D 92' Reputacja: 2
Witam ponownie. Skrzynia z tego tematu padła jakiś rok temu, ale na szczęście udało się znaleźć drugą w dobrym stanie i autko dobrze jeździ ale z czasem znów zaczął mnie męczyć problem przeciągania z 2 na 3, jest to delikatne nie tak jak w poprzedniej skrzyni ale jednak denerwuje. Reszte biegów zmienia jak po maśle. Objawia się to przy mniej więcej 2.5tys obrotów, jeśli przy zmianie wcisne gaz mocniej lub będę delikatnie dotykał gazu zmienia dobrze, zauważyłem też, że gdy przy włączonej klimie jak silnik ma większe obciążenie tez zmienia troszke lepiej...? Czy to kwestia regulacji jak pisał kolega wyżej czy raczej zaworek k1, jak myślicie?

[Obrazek: img799kopiowanie.jpg]
Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2017, 18:02 przez adamus113.

06-08-2017, 10:32 #10
AiM
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:191 Liczba wątków:3 Dołączył:05.08.2017 Skąd:SZ Auto:W124 230E '86 Reputacja: 1
Na zimnym silniku za przeciąganie z 2-3 odpowiada 2nd gear switchover valve (nr4) - zaworek który ma za zadanie podwyższyć punkt przełączenia biegu w celu szybszego rozgrzania kolektora, by uniknąć skraplania paliwa.

[Obrazek: dogrzewanie_kolektora.jpg]

Podobno można to odłączyć. Ja jeszcze u siebie nie próbowałem. Też mam podobny objaw. Zminimalizowałem go częściowo poprzez regulację linki.

[Obrazek: DSC4430.jpg]

Wg instrukcji - "resting free of tention" - z minimalnie wyczuwalnym luzem - tak by linka nie była napięta.

http://uploadfile.pl/pokaz/1175056---0duq.html

To instrukcja kompletnej regulacji i chyba też mnie to czeka, bo o ile po samym naciągnięciu linki jest lepiej i wystarczy trochę mocniej pedał gazu wcisnąć żeby zmienił płynnie, to problem wciąż występuje.
Dodatkowo te skrzynie są czułe na poziom oleju, a co za tym idzie jego ciśnienie i warto mieć poziom bliżej max.

Wszelkie regulacje powinny być poprzedzone pomiarem podciśnień, ponieważ praca ASB zależy od kondycji silnika.

[Obrazek: lifes.jpg]








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości