Na zimnym silniku za przeciąganie z 2-3 odpowiada
2nd gear switchover valve (nr4) - zaworek który ma za zadanie podwyższyć punkt przełączenia biegu w celu szybszego rozgrzania kolektora, by uniknąć skraplania paliwa.
Podobno można to odłączyć. Ja jeszcze u siebie nie próbowałem. Też mam podobny objaw. Zminimalizowałem go częściowo poprzez regulację linki.
Wg instrukcji - "resting free of tention" - z minimalnie wyczuwalnym luzem - tak by linka nie była napięta.
http://uploadfile.pl/pokaz/1175056---0duq.html
To instrukcja kompletnej regulacji i chyba też mnie to czeka, bo o ile po samym naciągnięciu linki jest lepiej i wystarczy trochę mocniej pedał gazu wcisnąć żeby zmienił płynnie, to problem wciąż występuje.
Dodatkowo te skrzynie są czułe na poziom oleju, a co za tym idzie jego ciśnienie i warto mieć poziom bliżej max.
Wszelkie regulacje powinny być poprzedzone pomiarem podciśnień, ponieważ praca ASB zależy od kondycji silnika.