#Logowanie Rejestracja
ASB - nieprawidłowe działanie
  • 0 głosów - średnia: 0


21-11-2017, 23:02 #1
AiM
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:171 Liczba wątków:3 Dołączył:05.08.2017 Skąd:SZ Auto:W124 230E '86 Reputacja: 1

Witaj gościu, aktualnie korzystasz z okrojonej wersji forum.

Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do pełnej wersji forum.

[Obrazek: lifes.jpg]

piotrek.m5 Pokaż post
21-11-2017, 23:06 #2
piotrek.m5
 
Jeszcze jedno zapytam - czy 4 bieg wrzuca zawsze przy tej samej prędkosci niezależnie od tego jak mocno cisniesz gaz?

Mowisz że stuka i wyrywa sie do przodu jak naciągniesz linke. A czy przypadkiem nie masz wtedy podwyższonych wolnych obrotów? Linka skrzyni może ciągnąć linke gazu przez cięgna ktorymi są połączone

21-11-2017, 23:10 #3
AiM
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:171 Liczba wątków:3 Dołączył:05.08.2017 Skąd:SZ Auto:W124 230E '86 Reputacja: 1
Tak.
A gdy za mocno wcisnę, gwałtowniej zmieni. Regulacja linką zmienia zakres obrotów przy zmianie ledwo o 100 czyli nic.
Właśnie o ile "przeciągnięcie" z 2 na 3 mogę "przesunąć" między 2000tys obr i wyżej, o tyle z 3-4 różnica jest śladowa.

[Obrazek: lifes.jpg]

piotrek.m5 Pokaż post
21-11-2017, 23:15 #4
piotrek.m5
 
Mocniej szarpie bo jak cisniesz gaz to spada podciśnienie w kolektorze i zmienia sie podcisnienie modulacji. Ono odpowiada za "miękkość" zmiany biegów.

Wg mnie nie działa regulator ciśnienia do ktorego jest podłączona linka w skrzyni i poszukiwanie winy w zaworkach elektrycznych itp nie ma sensu. Ich awaria nie powiduje takich objawów

21-11-2017, 23:49 #5
AiM
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:171 Liczba wątków:3 Dołączył:05.08.2017 Skąd:SZ Auto:W124 230E '86 Reputacja: 1
Nie mam podwyższonych obrotów.
Przy regulacji linek starałem się, żeby właśnie dźwigienka spoczywała na tym mikro-wyłączniku, który odpowiada za wolne obroty i hamowanie "silnikiem". Dlatego stwierdziłem, że linkami więcej się nie da zrobić.

[Obrazek: lifes.jpg]

26-11-2017, 01:01 #6
AiM
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:171 Liczba wątków:3 Dołączył:05.08.2017 Skąd:SZ Auto:W124 230E '86 Reputacja: 1
Co to jest to żółte na pierwszym zdjęciu? Filtry? Zawory?
Ma ktoś może schemat elektryczny i podciśnień automatu w M102? 
Jest jeszcze jakiś sterownik od ASB? Od KD chyba za aku?

[Obrazek: lifes.jpg]
Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-11-2017, 01:04 przez AiM.

piotrek.m5 Pokaż post
26-11-2017, 20:17 #7
piotrek.m5
 
do skrzyni idą dwa podciśnienia ktore bez problemu zlokalizujesz pod maską. Jedno to podciśniebie modulacji odpowiadające za miękkość zmiany biegów a drugie to to od przełącznika E/S. I tyle
Skrzynia nie ma żadnych sterowników oprocz tego przekaźnika KD za akumulatorem.
Elektroniki na skrzyni nie ma oprocz zaworu KD, blokady rozruchu na D/R i włącznika swiatła wstecznego
 Podziękowali: AiM

26-11-2017, 20:33 #8
AiM
Forumowicz
Status: Offline Liczba postów:171 Liczba wątków:3 Dołączył:05.08.2017 Skąd:SZ Auto:W124 230E '86 Reputacja: 1
Dziękulski.
Nie miałem niestety kompletnie czasu zajrzeć do garażu. Może w następnym tygodniu. Na razie zbieram informacje Oczko
To żółte to jakieś filtry?

[Obrazek: lifes.jpg]

piotrek.m5 Pokaż post
26-11-2017, 20:57 #9
piotrek.m5
 
Chyba zawory jednokierunkowe. Wyciągnij jeden i sprawdź








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości